Web Analytics Made Easy - Statcounter

گونه‌ای مار در جنوب و جنوب شرقی آسیا وجود دارد که به مار بهشت معروف است و گاهی برای رساندن خود به درخت دیگر پرواز می‌کنند، دانشمندان به تازگی رمز و راز این نوع پرواز را بررسی کردند. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان دریافته‌اند که مار‌هایی مثل مار بهشت بدن خود را در حین گردش هوا رها می‌کنند و با این حرکت منحصر به‌فرد قادر به پرواز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مار‌ها در امتداد شاخه‌های درخت حرکت می‌کنند و برای رساندن خود به درخت دیگر، خود را به هوا پرتاب و با زاویه خاصی به سمت پایین حرکت می‌کنند.
دانشمندان ویرجینیا تک در آمریکا برای تحقیقات خود که در مجله فیزیک نیچر به چاپ رسیده است، روی هفت مار برچسب ثبت حرکت چسباندند و با دوربین‌های پرسرعت از پرواز این مار‌ها از ارتفاعی به اندازه یک آپارتمان چهار طبقه فیلم گرفتند.
جک سوچا، یکی از این محققان، دانشمند رشته مهندسی زیست پزشکی و مکانیک در ویرجینیا تک است که بیش از ۲۰ سال است روی این مار‌ها مطالعه می‌کند و با همکاری تیم خود با بررسی بیش از ۱۰۰ پرواز ماری توانسته یک مدل سه‌بعدی از این پرواز ارائه دهد. در این مدل، فاکتور‌هایی از فرکانس امواج، جهت آن‌ها، نیرو‌هایی که به بدن مار وارد می‌شود و توزیع جرم را مدنظر گرفتند و با استفاده از این مدل، آزمایش‌های مجازی را برای تحقیق در حرکت موجی هوا انجام دادند.
سوچا می‌گوید: در تمامی این سال‌ها، شاهد پرواز هزاران مار بوده‌ام و هر زمان که یکی از این وقایع عجیب را نگاه می‌کنم، باز هم شگفت‌زده می‌شوم. واقعا چه چیزی موجب می‌شود که این حیوان پرواز کند؟ پاسخ به این سوال از زمانی که دانشجو بودم در ذهنم بود و حال با رسیدن به این پاسخ از خودم راضی هستم.
محققان در یکسری از آزمایش‌های خود، حرکت مار را شبیه‌سازی کردند تا دریابند که در نبود هر کدام از این فاکتور‌ها چه اتفاقی می‌افتد. با حذف هر کدام از این فاکتورها، مار شبیه‌سازی به شدت سقوط کرد. آن‌ها با انجام این آزمایش‌ها در واقع فرضیه خود را ثابت کردند که حرکات موجی هوا، پایداری چرخشی مار‌ها را در حین پرواز تضمین می‌کند و مانع سقوط آن‌ها می‌شوند.
محققان در مقاله خود نتیجه‌گیری کرده‌اند که این پژوهش آن‌ها را به کنترل بهتر روبات‌های پرنده دینامیک نزدیک‌تر کرده است و در آینده‌ای نزدیک روی این روبات‌ها کار خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرواز مار روبات پرنده مار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی به صورت بر خط به همت معاونت فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی دادگستری استان مازندران در شعبه سوم حقوقی دادگستری شهرستان ساری برگزار شد.

پوریانی اظهار کرد: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرای سند تحول قضائی است که به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی، شفاف سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دادرسی الکترونیک مشکلات ناشی از مسافت‌های طولانی از بین می‌رود و این امکان برای افراد فراهم می‌شود که از هر منطقه، مکان و هر کشوری در جلسات دادرسی به صورت مجازی و الکترونیک حضور یابند.
وی افزود: تسریع در خدمت رسانی قضائی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان ازنتایج برگزاری دادگاه‌های برخط است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در پایان در مورد شیوه مشاهده این دادگاه گفت: علاقه مندان می‌توانند به عنوان مهمان از طریق لینک وارد شده و دادگاه را مشاهده کنند.

کد خبر 6086648

دیگر خبرها

  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است