Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«احمد عدلی» سرکنسول مصر در سودان گفت که ناآرامی‌های اخیر در اتیوپی ارتباطی به مصر ندارد و اتیوپی بایستی در برابر مسائل داخلی خود مسئولیت‌پذیر باشد و آن را به مسائل خارجی مرتبط نکند.

اخبار بین الملل- وی درباره سد النهضه نیز گفت که مصر با حق توسعه اتیوپی موافق است و در عین حال از حق حیات خود دفاع می‌کند و این امر نیز جز با توافق و تعهدات قانونی تضمین‌کننده حقوق سه کشور (مصر، سودان و اتیوپی) هرگز محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، این دیپلمات مصری همچنین اخبار مربوط به تلاش مصر برای احداث پایگاه نظامی در سودان جنوبی را تکذیب کرد.

اتیوپی از هفته پیش صحنه خشونت و درگیری است که تا کنون به کشته شدن ۱۶۶ نفر و زخمی شدن ۱۶۷ نفر منجر شده است.

این درگیری‌ها و خشونت پس از آن رخ داد که دوشنبه گذشته «هالوشا هوندیسا» خواننده و فعال سیاسی مشهور اتیوپیایی به ضرب گلوله به قتل رسید.

«ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی در واکنش به این ناآرامی‌ها گفته بود که برخی طرف‌های خارجی در پشت این ناآرامی‌ها قرار دارند.

او گفت که همزمان با نشست شورای امنیت برای بررسی بحران سد النهضه، هوندیسا ترور شد و این جنایتی است که برخی قدرت‌های خارجی در آن مشارکت دارند و گروه‌های داخلی نیز آن را اجرا کرده‌اند و هدف از این ترور نیز ممانعت از تکمیل پروژه سد النهضه است اما طرح‌های دشمنان ما هرگز محقق نخواهد شد.

اتیوپی در سال ۲۰۱۱ ساخت سد النهضه بر روی رودخانه نیل را آغاز کرده و مصر نیز نگران تأثیرگذاری این سد بر سهم آبی آن در این رودخانه است دو کشور بر سر این سد اختلافات جدی دارند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اتیوپی مصر سودان مصر اتیوپی سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل اخیر به عشایر کلاک بالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اهالی این منطقه می گویند سال گذشته هم خسارت سیل به مسئولان اطلاع رسانی شد اما نتیجه ای نگرفتند و در اثر سیلاب های چند روز گذشته جایگاه های نگهداری دام ها خسارت دیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی اردبیل
  • ارتقاء و تعویض سوئیچ مرکز مخابرات افتر و سرخه
  • بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی با کمک اپرتورهای ارتباطی
  • ببینید | آبگرفتگی‌ خیابان‌های تبریز در پی بارش‌های اخیر
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • وقتی از یک پل می توان پول هنگفت درآورد!
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • خسارت سیل اخیر به عشایر کلاک بالا
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار