Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@16:12:10 GMT

پرداخت ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۱۳۰۶

پرداخت ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات در دوران کرونا

آفتاب‌‌نیوز :

اکبری اظهار کرد: از ابتدای اسفند پارسال تا نیمه تیر ماه سال جاری که کشور با شیوع بیماری کرونا مواجه بود، این بانک بیش از ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۵ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تسهیلات پرداختی بانک در سال جاری نیز به سه میلیون فقره می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: بانک مهر ایران از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ به‌ترتیب ۷۵۱هزار، یک میلیون و ۲۳۰هزار و دو میلیون و ۲۷۹هزار فقره تسهیلات به ارزش ۸۲هزار، ۱۳۰هزار و ۲۲۰هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. تعداد تسهیلات پرداختی از سوی بانک مهر ایران، در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به‌ترتیب ۶۳ و ۸۳ درصد نسبت به سال قبل از خود افزایش یافته است. مبلغ تسهیلات پرداختی نیز در این دو سال به‌ترتیب ۵۹ و ۷۲ درصد نسبت به سال پیش از خود با افزایش روبرو بوده است.

اکبری یادآوری کرد: این بانک تمام منابع خود را بر اساس عقد قرض‌الحسنه جذب کرده و بر اساس همین عقد نیز تسهیلات خود را پرداخت کند. این بانک تنها ۵ درصد منابع قرض‌الحسنه کشور را در اختیار دارد، اما ۲۵ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه را پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بانک مهر ایران خبر داد: این بانک اکنون نزدیک به ۹ میلیون نفر مشتری دارد که نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد در سال ۱۳۹۸ به جمع مشتریان بانک اضافه شده‌اند. تنها در سه ماه ابتدایی سال جاری نزدیک به ۴۰۰هزار نفر، مشتری بانک مهر ایران شده‌اند. تعداد مشتریان بانک مهر ایران در سه سال گذشته به‌طور متوسط حدود ۴۰ درصد در هر سال افزایش داشته است.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی بانک مهر ایران برای تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات، گفت: امکان درخواست تسهیلات به‌صورت آنلاین را فراهم شده است. مشتریان بانک مهر ایران برای دریافت تسهیلات، تنها یک بار نیاز به مراجعه به شعبه دارند و آن هم هنگام معرفی ضامن و ارائه مدارک است. همچنین حذف ضامن برای پرداخت تسهیلات و ارائه تسهیلات بر اساس اعتبارسنجی مشتریان نیز به‌طور آزمایشی در حال انجام است.

مدیرعامل بانک مهر ایران در انتها یادآوری کرد: این بانک همچنین فراتر از وظایف خود و در قالب مسئولیت اجتماعی، اخیراً با تخصیص بخشی از بودجه تبلیغاتی خود، ۵۰۰هزار خانه روستایی در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام را تحت پوشش بیمه حوادث درآورد که این کار نیز تقدیر مسئولان مختلف کشوری و استانی از جمله معاون پارلمانی رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و... را در پی داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تسهیلات بانکی کرونا بانک مهر ایران بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

مصطفی قمری‌وفا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها در موضوع نهضت ملی مسکن اظهار داشت: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا تاریخ 16‏/02‏/1403 ‌از تعداد یک‌ میلیون و 752 هزار و 978 نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد 411 هزار و 60 نفر ‌تا تاریخ یادشده به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات موصوف مراجعه نکرده‌اند.

سهم 18 بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن، همچنان صفر + جدول

 

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ادامه داد: از تعداد یک‌ میلیون و 341 هزار و 919 نفر‌ متقاضی که جهت اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند، تعداد 470 هزار و 508 نفر (در حدود 35 درصد از مراجعه کنندگان) بنا به دلایل مندرج در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک مورد نیاز، نداشتن وثایق قابل ‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و غیره، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف هستند.

قمری‌وفا تصریح کرد: در این راستا، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد 871 هزار و 861 نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد 802 هزار و 804 نفر (در حدود 92 درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ 2،678 هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مد نظر به تعداد 624،468 نفر و به مبلغ 1،337 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!