Web Analytics Made Easy - Statcounter

لقمان خسروپور روز یک‌شنبه در جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان افزود: هیچ کدام از وسایل حمل‌ونقل عمومی درون شهری حق ندارند به مسافران بدون ماسک خدمات ارایه دهند و رانندگانی که از این امر تخطی کنند وسیله نقلیه آنها توقیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه از رانندگان نیز خواسته شده است تا از ورود مسافران بدون ماسک به داخل خودروی خود جلوگیری کنند، افزود: در این راستا به اندازه کافی ماسک در بازار و داروخانه‌ها در دسترس عموم قرار دارد که می‌توانند آن را تهیه و هیچ بهانه‌ای برای استفاده نکردن از ماسک قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری بوکان با اشاره به توزیع ماسک رایگان در سطح بازار و برخی مناطق پرازدحام شهر اضافه کرد: پنج هزار عدد ماسک تهیه و در یک حرکت نمایدن به کمک هلال احمر، شهرداری و انجمن‌های مردم نهاد برای نهادینه‌شدن فرهنگ استفاده از ماسک در میان عموم مردم توزیع می‌شود.

"خسروپور" در خصوص تعداد مبتلایان کرونا در ادارات و کارکنان شبکه بهداشت و درمان بوکان نیز اظهار داشت: متاسفانه تعداد زیادی از پرسنل بخش درمان این شهرستان حتی مسوولان ارشد، متخصصان کادر درمانی و پرستاران دچار بیماری کرونا شده‌اند که خوشبختانه در حال بهبودی هستند.

وی از بسته شدن تمامی بوستان‌های این شهرستان نیز خبر داد و گفت: تمامی بوستان‌ها تا اطلاع ثانوی بسته شده و چراغ‌های روشنایی آنها نیز در شب خاموش خواهند بود.

سرپرست فرمانداری بوکان ادامه داد: این اقدام در جهت پیشگیری و بالا بردن ضریب ایمنی مردم این شهرستان انجام می‌شود و با متخلفانی که این مصوبه را رعایت نکنند، برخورد قاطع خواهد شد.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط رسانه‌ها در سطح جامعه باید ترویج و این امر به یک فرهنگ عمومی و فراگیر در بین مردم تبدیل شود.

خسروپور همچنین از بسته‌شدن تمامی باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده خبر داد و گفت: فعالیت باشگاه‌ها سرپوشیده از جمله بدن‌سازی و فعالیت تمامی آرایشگاه‌های زنانه نیز ممنوع است و از فعالیت آنها با همکاری ارگان‌های مربوطه جلوگیری می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار باید در جامعه افزایش پیدا کند زیرا تنها راه کنترل این بیماری استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

بوکان یکی از شهرهای درگیر با کرونا و جزو شهرستان‌های قرمز آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک بوکان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک بوکان بهداشت و سلامت ویروس کرونا ماسک بوکان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی با شوراها در راستای رفع مشکلات مردم در حوزه شهری و روستایی، گفت: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراهای اسلامی شهر و روستا جهت انجام وظایف قانونی و همچنین رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها به تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، اظهار کرد: شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مردمی‌سازی فعالیت‌ها در نظام اسلامی، جایگاه رفیعی در قانونگذاری محلی داشته و در تصمیم گیری‌های محلی و رفع مشکلات مردم نقش مؤثری دارند.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی را شناسایی و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مردم و همکاری با دستگاه‌های متولی دانسته و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به ارتباط مستمر با مردم، می‌توانند در تصمیم سازی‌های لازم در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی نقش مؤثری ایفا کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی به وظایف قانونی شوراها به عنوان پارلمان محلی نیز اشاره کرده و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای وظایف نظارتی خود که در چهارچوب قانون مشخص شده، اجازه انحراف در انجام فعالیت‌ها را ندهند.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه در دور اول سفرهای شهرستانی به ۲۰ شهرستان، ۴۸ شهر و ۴۵ بخش سفر کردیم، اضافه کرد: در سفرهای شهرستانی ضمن بازدید میدانی از پروژه‌ها و دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم، جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شده و مصوباتی در راستای مطالبات بحق مردم و نیازها و اولویت‌های آنان به تصویب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر در رفع مشکلات مردم، افزود: در دور دوم سفرهای شهرستانی، جلسات اختصاصی با اعضای شوراهای اسلامی برگزار کرده و مطالبات و مشکلات آنان بررسی خواهد شد.

معتمدیان رویکرد اصلی استان در حوزه‌های مختلف را محرومیت زدایی، توسعه متوازن و بهبود شاخص‌ها عنوان کرده و یادآور شد: امکانات زیرساختی استان بر مبنای ارتقای شاخص‌ها و برقراری عدالت در بین شهرهای مختلف توزیع می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به برکت خون شهدا و ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام، به یکی از استان‌های امن کشور تبدیل شده، افزود: امنیت پایدار در آذربایجان‌غربی، میل به سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در استان را افزایش داده و شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه نیز در راستای اجرای پروژه‌های شهری از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی به بخشی از مطالبات به حق مردم در حوزه مدیریت شهری به ویژه در شهر ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: رفع مشکل ترافیک و پسماند، ایجاد فضاهای سبز و تفریحی و جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی، از جمله مطالبات به حق مردم بوده و در این راستا شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه تمام توان خود را به کار گیرند.

معتمدیان همچنین با اشاره به بخشی از عملکرد دولت سیزدهم در استان به ویژه در شهر ارومیه، یادآور شد: رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در ارومیه، تعیین تکلیف بافت قدیمی ۳۷۰ هکتاری ارومیه، اتمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه، اجرای ۱۴۸ درمانگاه و مرکز بهداشت، تأمین اینترنت پرسرعت ۵۰۰ روستای استان، گازرسانی به ۶۲۰ روستا و آغاز احداث هزار و ۷۵۰ کلاس درس، بخش کوچکی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای تأمین مطالبات مردم در آذربایجان‌غربی می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خدادادی استان، واژه محرومیت شایسته آذربایجان غربی نبوده و این منطقه یکی از استان‌های ثروتمند کشور بوده و در مسیر استفاده از این ظرفیت‌های خدادادی جهت بهره‌مندی مردم استان، گام برخواهیم داشت.

کد خبر 748536

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان