Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر یکشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان که به صورت ویدئو کنفرانسی و برای بررسی پروژه‌های مهم استان برگزار شد بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های قانون بودجه برای توسعه استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توسعه باید همه‌جانبه و متوازن باشد، گفت: توسعه همه جانبه در استان یکی از مهم‌ترین تأکیدات برای برنامه ریزی درست محسوب می‌شود که توسعه روستایی در این میان از جمله مهم‌ترین مسائل به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی با بیان اینکه اقدامات توسعه‌ای بسیار خوبی برای توسعه روستایی در حال انجام است، گفت: محرومیت‌زدایی از روستاها، اساس توسعه استان به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان شرقی، تلاش برای مهاجرت معکوس به روستاها را از مؤلفه‌های مهم در مسیر توسعه استان دانسته و گفت: محرومیت زدایی از روستاها باید با سرعت بیش از پیش دنبال شود.

وی ادامه داد: همچنین نباید از اشتغالزایی برای جوانان غافل شویم. این موضوع باید دغدغه اصلی مسئولان بوده و تمام تلاش خود را برای کاهش نرخ بیکاری انجام دهند.

ظرفیت‌های منحصر به فرد روستاهای استان شناسایی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های ویژه هر روستا در استان گفت: این طرح به شکل نوآورانه در استان اجرایی شده و طی آن، ظرفیت‌های مختلف روستاهای استان به صورت منحصر به فرد تبیین می‌شود.

جواد رحمتی با اشاره به تدوین نسخه توسعه‌ای منحصر به فرد با بهره گیری از مطالعات تخصصی و دانشگاهی گفت: سه روستا از هر شهرستان، محور اصلی این برنامه توسعه‌ای است.

وی از انتخاب ۶۵ روستا در سراسر استان برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: امیدواریم تمامی دستگاه‌های مسئول در اجرای تصمیمات خود، این برنامه را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 4966754

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی شورای برنامه ریزی توسعه روستایی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد دهه کرامت بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور