Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-خوزستان بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان در خصوص ویدئوی منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر ادعای گرو گرفتن جسد یک متوفی مبتلا به کرونا در قبال پرداخت هزینه درمان، در اطلاعیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان، در این اطلاعیه که امروز (۱۵ تیرماه) صادر شده، آمده است: "در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی توسط همسر بیمار متوفی کرونایی و ادعای گرو گرفتن جسد متوفی در قبال پرداخت هزینه درمان در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، ضمن عرض تسلیت به این خانواده، لازم است مطالبی را برای روشن شدن موضوع به اطلاع شهروندان فهیم برسانیم:

بر اساس دستورالعمل پذیرش بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ صادره از سوی وزارت بهداشت و درمان، بیمار در بدو ورود به بیمارستان در واحد پذیرش تشکیل پرونده بستری داده و در همان زمان به همراه بیمار اطلاع داده می‌شود که بیمه پوشش‌دهنده بیمار (بیمه تکمیلی ایران) فاقد قرارداد با بیمارستان می‌باشد و برای جلوگیری از محاسبه و پرداخت هزینه به صورت آزاد باید پیگیر موضوع از سوی بیمه متبوع باشند که متاسفانه این مساله از سوی همراه بیمار نادیده گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمار در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه پذیرش شده و به مدت شش روز در بخش داخلی زنان اتاق دو تخته و پس از آن به مدت ۱۱ روز در اتاق ایزوله بخش آی‌سی‌یو بستری شده و تمامی خدمات مشاوره پزشکی و اقدامات درمانی اعم از عفونی، داخلی، قلب و بیهوشی توسط متخصصان مربوطه صورت گرفته و داروهای مورد نیاز برای بیمار تجویز و به مصرف وی رسیده است.

دلیل بالا بودن صورتحساب بیمار، به علت محاسبه خدمات درمانی به صورت آزاد است که در بدو ورود به اطلاع همراه بیمار رسانده شده بود.

شایان ذکر است که این هزینه‌ها بر اساس کتاب تعرفه ارزش‌گذاری مبتنی بر خدمات و مراقبت‌های درمانی جمهوری اسلامی ایران تدوین‌شده توسط وزارت بهداشت و درمان صادر گردیده و هیچگونه هزینه مازاد و اضافی از بیمار اخذ نشده است و مستندات مربوط به صورتحساب صادره مبین این موضوع بوده و قابل ارائه در مراجع حقوقی ذیصلاح می‌باشد.

در زمان اخذ رسید صندوق با توجه به بالا بودن مبلغ، هزینه‌ای از همراه متوفی دریافت نگردیده و صرفا جهت ترخیص جسد، یک جلد سند ملکی به عنوان ضمانت نزد واحد ترخیص تحویل شده است.

بیمار متأسفانه در تاریخ ۱۶ خردادماه در ساعت ۲۳:۴۸ فوت کرده و در ساعت ۰۰:۰۵ بامداد ۱۷ خردادماه جسد وی به سردخانه بیمارستان منتقل شده و در همان روز تمامی امور اداری پرونده بستری تکمیل و جهت ترخیص به واحد درآمد ارسال شده است.

علت تاخیر در تحویل جسد به دلیل تعلل خانواده متوفی جهت ارائه ضمانت‌نامه و یا پرداخت هزینه بوده است و جسد دو روز بعد در ۱۹ خردادماه در ساعت ۱۰:۳۰ از سردخانه بیمارستان به محل آرامستان امام رضا(ع) منتقل شده است.

لازم به ذکر است مطابق همین دستورالعمل، در سازمان‌های درمانگر دولتی، ترخیص بیمار یا متوفی از بیمارستان صرفا پس از تسویه حساب کامل صورت می‌پذیرد اما این بیمارستان به منظور همکاری با خانواده متوفی هیچگونه وجهی از این خانواده داغدار دریافت نکرده است و برای همکاری مضاعف با ایشان فرم صورتحساب بیمار به لحاظ رعایت سیستم ارجاع، به اداره بیمه متبوع تحویل شده است.

لذا با توجه به توضیحات ارائه شده توسط آقای دکتر کوتی مدیریت بیمارستان که در متن فیلم به کرات مورد اتهام قرار گرفته است، به استحضار می‌رساند هیچگونه تخلف مالی در خصوص فرآیند پذیرش، درمان و تحویل جسد متوفی صورت نپذیرفته و این بیمارستان با توجه به تهمت و افترای نسبت داده شده و همچنین نادیده گرفتن زحمات تیم درمانی برای بیمار متوفی با هماهنگی اداره امور حقوقی دانشکده علوم پزشکی آبادان دادخواست اعاده حیثیت از سوی دادستانی محترم شهرستان را خواهد داشت.

مدیریت روابط عمومی این دانشکده نیز همچون گذشته از شهروندان عزیز تقاضا دارد که به مطالب و کلیپ‌های منتشره در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که موجب تشویش اذهان عمومی و جریحه‌دار کردن احساسات همشهریان عزیز می‌شوند، توجه نکنند و عنایت داشته باشند با توجه به اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان و به تبع آن بیمارستان‌های تابعه، کاملا دولتی بوده و تمام قوانین دولتی بر آن حاکم است لذا محاسبه تمام هزینه‌های صادره در صورتحساب بیماران بر اساس تعرفه‌های دولتی خواهد بود."

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بیمارستان طالقانی پرداخت هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به سندرم لی (اختلالی نورولوژیکی) بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار، اظهار کرد: بیمار زنی ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصا عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

استاد تمام و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • توضیح عبدالله ویسی در مورد بازیکن خبرساز فولاد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله