Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@04:49:55 GMT

حمله جنگنده‌های ناشناس به غرب لیبی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۳۲۲۶

حمله جنگنده‌های ناشناس به غرب لیبی

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع لیبی در دولت وفاق ملی این کشور گفت که به حملات هوایی شب گذشته در زمان و مکان مناسب پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش شبکه فبرایر لیبی، صلاح النمروش، سرپرست وزارت دفاع لیبی امروز یکشنبه از وقوع حمله هوایی ناشناس به پایگاه هوایی «الوطیه» در غرب لیبی، منطقه‌ای که تحت کنترل دولت وفاق است، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که این حمله از سوی کشورهای خارجی حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی صورت گرفته است و نمروش این حمله را تلاشی بیهوده و از سر ناامیدی دانست و گفت که مهاجمان با این حملات قصد تحت الشعاع قرار دادن دستاوردهای ارتش تحت امر دولت وفاق داشتند.

هنوز عامل این حملات مشخص نیست ولی به احتمال زیاد، همانند گذشته مصر و یا یک کشور اروپایی پشت قضیه این حملات است. مصر پیش از این اقدام به انجام حملات هوایی به نفع نیروهای حفتر در شرق لیبی کرده بود.

مصر، امارات، عربستان سعودی و فرانسه و یونان از ژنرال حفتر در برابر دولت وفاق ملی حمایت ‌می‌کنند؛ دولتی که سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و حمایت ترکیه و قطر را دارد.

حمله به فرودگاه هوایی الوطیه که ماه گذشته بعد از درگیری‌های شدید به دست نیروهای دولت وفاق ملی لیبی افتاد، در حالی رخ داده است که وزیر دفاع ترکیه به همراه رئیس ستاد کل ارتش این کشور طی دو روز گذشته در شهر طرابلس، پایتخت لیبی حضور داشتند.

برخی منابع مدعی شدند که حمله به این پایگاه کار نیروی هوایی حفتر بوده و طی آن سامانه‌های دفاع هوایی ساخت ترکیه در این پایگاه منهدم شده است. این پایگاه جزو پایگاه‌های هوایی مهم لیبی و میزبان جنگنده‌های حفتر بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: حمله جنگنده های ناشناس لیبی دولت وفاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد واشنگتن در حال تغییر محل استقرار ناوگان نظامی خود در غرب آسیا در پی اعتراض بعضی کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام اماراتی نوشت: امارات در ماه فوریه گذشته به آمریکا اعلام کرد اجازه استفاده هواپیما‌های آمریکایی از پایگاه هوایی الظفره را برای حملات هوایی به یمن و عراق نخواهد داد.

این روزنامه خاطر نشان کرد: پنتاگون بمب‌افکن‌ها، جنگنده‌ها و پهپاد‌های تهاجمی را به قطر منتقل کرد تا محدودیت‌های امارات را دور بزند.

محدودیت‌هایی که امارات برای آمریکا تعیین کرد، به علت نگرانی ابوظبی از خشمگین شدن ایران در صورت کمک علنی به عملیات نظامی آمریکا، بود.

دیگر خبرها

  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)