Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:38:20 GMT

کشت ذرت در مزارع کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۳۲۶۶

کشت ذرت در مزارع کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

عیسی راستین نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال پنج هزار هکتار از مزارع شهرستان‌های گچساران، باشت، بهمئی، چرام و کهگیلویه و سایر مناطق مستعد کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت محصول ذرت دانه‌ای برود.

وی بیان کرد: بخشی از بذر مورد نیاز کشاورزان ذرت کار از سوی کارگزاران مورد تایید جهاد کشاورزی استان توزیع و بقیه در روزهای آینده توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاستین نسب افزود:امسال میزان کشت ذرت در مزارع کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پارسال یکهزار هکتار افزایش می یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پارسال حدود چهار هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت ذرت  دانه ای رفته بود.

وی همچنین از کشت برنج در پنج هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع استان در سال جاری خبر داد.

راستین نسب ابراز داشت: این میزان برنج در شهرستان های هشت گانه استان با توجه به بارندگی های مطلوب کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:تاکنون ۵۳هزار تن گندم سیلویی، هشت هزار و ۱۰۰ تن گندم بذری و ۲ هزار و۵۶۰ تن دانه های روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

راستین نسب عنوان کرد: برداشت محصول گندم بهار و تابستان امسال در ۷۸هزار هکتار مزرعه دیم و ۲۱ هزار هکتار مزرعه آبی کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود.

راستین نسب ابراز داشت: هر کیلوگرم گندم معمولی به قیمت ۲۵هزار ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم به نرخ ۲۶هزار ریال از کشاورزان خرید تضمینی می شود.

وی گفت:براساس برآوردها ۱۳۵ هزار تن گندم در مزارع استان برداشت می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد افزود: با توجه به اینکه بخشی از گندم تولید شده در استان برای پخت نان به مصرف کشاورزان می رسد میزان خرید تضمینی این محصول در استان ۷۵هزار تن برآورد شده است.

راستین نسب عنوان کرد: پاییز امسال ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع مناطق مختلف استان زیر کشت دانه های روغنی کلزا رفت در حالی که میزان کشت این محصول در سال زراعی پیش یکهزار و ۷۰۰ هکتار بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح و بالا رفتن مساحت زیر کشت از دلایل بالا رفتن تولید این محصول است.

وی ابراز داشت: امسال هر کیلوگرم محصول کلزا به قیمت ۴۶هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

راستین نسب گفت:جهاد کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت از تولید محصول کلزا حمایت می کند و خرید تضمینی محصول کلزا از جمله مهمترین این حمایت هاست.

وی افزود: پرداخت تسهیلات برای کشت و خرید ماشین آلات کشاورزی و نظارت بر کاشت، داشت و برداشت از جمله حمایت های دولت برای توسعه کشت این محصول است.

راستین نسب بیان کرد: کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه روغن نباتی از اولویت های دولت است.

وی اظهار داشت که محصول کلزا نسبت به دیگر محصولات زراعی آب کمتری برای تولید نیاز دارد که به دلیل خشکسالی جایگزین خوبی برای دیگر محصولات زراعی است.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گچساران وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گچساران کهگیلویه و بویراحمد هکتار از مزارع هزار هکتار راستین نسب محصول کلزا زیر کشت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: طوفان شب گذشته در این استان تلفات جانی نداشته است. - اخبار استانها -

علیرضا نیکروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: شب گذشته طوفان میهمان نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، ولی تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی از شهرستان‌های مختلف گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه طوفان خسارت زیادی به زیرساخت‌ بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و راهسازی وارد کرده است، عنوان کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات فراوان به کشاورزی و باغداری است.

.

نیکروز از اعزام کارشناسان به شهرستان‌های مختلف برای ارزیابی خسارات وارده در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: به محض نهایی شدن خسارات وارده، موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این شرایط تا روزهای آینده ادامه دارد و ضروری است عشایر و ورزشکاران از هم اکنون به فکر باشند و از رفتن به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

میزان بارش‌ها در مناطق مختلف

.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح)استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگنبدان 79.1، دلی خمسیر 78، باشت 78، فیلگاه 76، ماهورباشت 75، امامزاده جعفر 72، سوق 70، امامزاده پهلوان 69، برم سبز 69 و دیشموک 68 میلیمتر بوده است.

علی کریمی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها در علی کرمی دمچنار 67، بوستان 65.5، دهدشت 65.4، دیل 64، گنجگون 63.8، سی سخت 63.7، دشتروم 63.5، ستنگان 62.5، سرفاریاب 61، سرآب ننیز 58، یاسوج فرودگاه 57.8، چرام 56، منصورخانی کاکان 56، گنجه‌ای 55.8 و درغک 55 میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش در مناطق وزگ 54، کریک 54، تنگ پیرزال 53، تل گاه 53، ممبی 53، تنگ سرخ 51، چیتاب 50، لیکک 48.8، مارگون 48، جاورده 47، سرآسیاب یوسفی 44، قلعه دختر 44، لنده 43، قلعه رئیسی 40، پاتاوه 38.5، تنگ رواق 36، موشمی زیلایی 34 و سیرون شبلیز 24 بود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم