Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@10:55:05 GMT

کرونا با کدام مشاغل بیشتر دشمن است!

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۳۲۸۲

کرونا با کدام مشاغل بیشتر دشمن است!

یک متخصص داخلی درباره مشاغل پرخطر که احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرتضی حمیدی متخصص داخلی، در خصوص باور غلط اغلب آقایان درخصوص مبتلا نشدن آنها به ویروس کرونا بیان کرد: متاسفانه اغلب آقایان بر این باورند که بدن آنها به نسبت به بانوان از استقامت بالایی برخوردار است به همین دلیل به بیماری دچار نمی شوند، به طوری که همین باور اشتباه باعث افزایش آمار مبتلایان در آقایان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اکثر مردان به دلیل فعالیت‌های روزمره و حضور در مکان های پر خطر و پر تردد از نظر ابتلا به این ویروس بیشتر در معرض هستند، زیرا ویروس کرونا طی بررسی های انجام شده موقعیتی هوابرد دارد و با عطسه، سرفه و ذرات معلق در هوا روی مخاط نشسته و می تواند باعث سرکوبی سیستم ایمنی بدن او به این بیماری شود.

متخصص داخلی اظهار کرد: تمامی افراد جامعه به ویژه آقایان و در برخی از موارد کودکان باید برای حفظ سلامت خود در زمان گستردگی این ویروس منحوس از افراد مشکوک دوری کرده و از موارد بهداشتی از جمله شست و شوی مکرر دست ها، ماسک و دستکش استفاده و فاصله گذاری اجتماعی غافل نشوند.

حمیدی در ادامه درخصوص مشاغل خطرناک بیان کرد: مشاغلی از جمله مرزبانی، فعالیت در ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله قطار، بی آر تی، مترو مشاغل آزاد و ... بیشتر در معرض مواجهه با این ویروس کرونا هستند، لذا به این افراد و خانواده هایشان توصیه می‌شود حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا ابتلای کارگران مذکور به ویروس کرونا و ارتباط آنها با همکاران سبب آلودگی محیط و دیگر افراد می‌شود و این زنجیره چرخه ابتلای افراد به این ویروس را گسترده تر می‌کند لذا به سرپرست ها و کارفرمایان توصیه می شود ایمن سازی را در مکان های سرپوشیده رعایت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در اظهاراتی گفت: دشمن جنایتکار همچنان تلاش می‌کند که چهره خود را بازسازی کند، اما تنها ننگ و ذلتش بیشتر می‌شود. ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در شن‌های غزه گیر افتاده و تلاش می‌کند که از این فرصت برای قتل و کشتار بیشتر استفاده کند.

وی در ویدیویی که شبکه الجزیره آن را منتشر کرد، تاکید کرد: دشمن با گذشت این ۲۰۰ روز نه اهداف خود را محقق کرده، نه چشم‌اندازی دارد و نه اسرای خود را آزاد کرده است.

وی گفت: ۲۰۰ روز از جنگ می‌گذرد و مقاومت همچنان همانند کوه ایستاده است، تمام دنیا شجاعت و دلاوری مجاهدان ما در ضربه زدن به دشمن نه تنها در مقابله با حملات آن بلکه به هنگام خروج‌اش از غزه را مشاهده کرد. هدف قرار دادن دشمن ادامه خواهد یافت و جدیدتر و متنوع‌تر نیز خواهد شد.

ابوعبیده تاکید کرد: از دورغ‌های دشمن تلاش برای قانع کردن جهان مبنی بر اینکه گردان‌های القسام را از بین بردیم و تنها گردان رفح باقی مانده است. از مساله حقوق ملت فلسطین و پایان جنگ و بازگشت آوارگان و همچنین بازسازی غزه و ورود کمک‌ها کوتاه نمی‌آییم. تنها چیزی که خون شهدا را جبران می‌کند تحقق حقوق مشروع ما و تحقق شروط مقاومت است.

سخنگوی القسام خاطرنشان کرد: دشمن در رسیدن به توافق تبادل‌اسرا تعلل می‌کند و تلاش می‌کند که در مسیر میانجیگری‌ها برای رسیدن به آتش‌بس سنگ‌اندازی کند.

ابوعبیده گفت: از تمام تلاش‌های نظامی و مردمی به‌ویژه در جبهه‌های لبنان، یمن و عراق تقدیر و تشکر می‌کنیم. به مقاومت شجاعانه در کرانه باختری و تمام خاک فلسطین درورد می‌فرستیم. از مردم اردن می‌خواهیم که فعالیت خود را گسترش دهند.

وی گفت: زمان عربده‌کشی دشمن بدون اینکه کسی مجازاتش کند به پایان رسید. میزان تاثیر پاسخ ایران و حجم ضربه‌هایش به دشمن را درک می‌کنیم، پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد و محاسبات دشمن را برهم زد.

ابوعبیده افزود: دشمن تلاش می‌کند که به وعده‌های خود در مذاکرات پایبند نباشد و به دنبال به دست ْآوردن زمان بیشتر است. سناریوی «رون آراد» بیشتر از هر سناریوی دیگری ممکن است در ارتباط با اسرای دشمن در غزه تکرار شود. توپ اکنون در زمین هر طرفی از دشمن است که این امر به او مربوط می‌شود، اما زمان تنگ و فرصت کم است. آنچه که به فشار نظامی موسوم است تنها منجر به ثابت قدم ماندن ما بر روی مواضع خود و محافظت از حقوق مردم فلسطین می‌شود. واکنش هیستریک به اقدامات جبهه‌های مختلف مقاومت نشان دهنده اهمیت این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های اسرای صهیونیست خواهند فهمید که کابینه فاشیستی آن‌ها چه فاجعه‌ای علیه آن‌ها مرتکب شد، اما دیگر دیر شده است. به نتانیاهو می‌گوییم که مرگ شما و نابودی اشغالگری‌تان حتما فرا خواهد رسید و گریه‌های دروغین در مقابل چشمان دشمن منجر به تغییر چهره شما نخواهد شد.

ابوعبیده در پایان از تمام امت اسلامی خواست که فعالیت‌های مردمی خود در دفاع از مقاومت را گسترش دهند.

دیگر خبرها

  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان (فیلم)
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان
  • دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • ابوعبیده: اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
  • سخنگوی گردان های القسام: دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟