Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن بهشتی معاون استاندار قم عصر امروز در شورای مسکن استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، درباره آخرین وضعیت طرح اقدام مسکن ملی اظهار داشت: اقشار ضعیفی از فقدان مسکن رنج می‌برند و درگیر اجاره‌بهای سنگین هستند.

او با بیان اینکه التهاب و شوک سنگین به بازار مسکن، نیاز به مدیریت راهبردی و اساسی دارد و باید برای برون‌رفت از مشکلات مسکن، راهکاری مؤثر ارائه داد تصریح کرد: التهاب در بازار مسکن و اجازه، سبب ورود دولت به مسئله و برای تعیین سقف اجاره‌بها به تفکیک شهرها، مصوباتی مطرح شد، این امر مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: به نظر می‌رسد این التهاب در بازار مسکن، فارغ از عرضه و تقاضاست و با وجود ۵۰ هزار مسکن خالی در قم، کمبود عامل التهاب نیست.

او با تأکید بر اینکه باید سایر شرایط اقتصادی را در افزایش قیمت مسکن و اجاره مورد ارزیابی قرار دهیم، گفت: وقتی ساخت‌وساز مسکن، بازار را متعادل می‌کند باید از ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن و انبوه‌سازان، خیرین و بخش خصوصی در تأمین مسکن نیازمندان و تعادل بخشی به التهابات مسکن کمک بگیریم.

بهشتی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی نیز ظرفیتی مهم در تأمین مسکن است، پروژه‌هایی، چون طرح ملی مسکن مهر در یک زمان‌بندی مشخصی، افراد فاقد مسکن را صاحب‌خانه می‌کند، البته برخی از اقشار نیاز به حمایت‌های بیشتری در تأمین منابع دارند.

او با اشاره به اینکه طبق زمان‌بندی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، اتفاقات خوبی در انتظار مسکن قم است تا متقاضیان با کمترین مشکل صاحب‌خانه شوند، یادآور شد: اقدامات مهمی در اراضی دولتی در حال انجام است و ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی در دست برنامه‌ریزی در قالب طرح ملی یا طرح‌های مشارکتی است که امیدواریم با ساماندهی این اراضی و سایر زیرساخت‌ها بتوانیم بازار مسکن را التیام بخشیم.

معاون امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: اگر مسکن این‌گونه روال پیدا کند به کالای غیرقابل‌دسترس تبدیل می‌شود، برخی از خانوار شهری قدرت اجاره را نیز ندارند و باید پروژه‌هایی در ۳۲ هکتاری، ۴۸ هکتاری، ۲۷ هکتاری و ۶۳ هکتاری برای رفع نیاز مسکن اقشار ضعیف تعریف شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن اجاره بها مسکن ملی مسکن مهر بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان سال (۱۴۰۲) و افزایش قیمت مسکن در روزهای پایانی سرد سال و همزمان با شروع سال جدید، افزایش نرخ اجاره بها کابوس مستأجران شد که در مقابل با فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، موجب تشدید کابوس آنها شد؛ همچنین با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش دلاری قیمت آپارتمان، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت دور از ذهن است. بنابراین، انتظار می‌رود معاملات تهاتری رونق بیشتری پیدا کند.

بر اساس اهمیت مسکن در معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره در مناطق «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» و «منطقه ۲۰» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6097535 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • در هیچ کشوری مانند ایران رهن و اجاره گرفته نمی‌شود
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید