Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تمام موارد موثر بر قیمت مسکن بررسی شده تا بتوانیم با کمترین قیمت واحد مسکونی را احداث و ارزان به دست متقاضی برسانیم. گروه راه و مسکن بازارنیوز: محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پیرامون آخرین جزئیات از طرح اقدام ملی مسکن، گفت: مطالبات به حقی در جامعه از ما وجود دارد و وزارت خانه هم خودش را متعهد به پاسخگویی می‌داند و تلاشش را می‌کند به همه نیاز‌های خرید، فروش، رهن و اجاره پاسخ دهد و در این راستا بزودی ثبت نام مجدد در طرح ملی مسکن را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: جامعه آماری دقیقی در حوزه مسکن و برنامه ریزی آن وجود ندارد و اطلاعات مرکز ملی آمار یا سامانه‌هایی مثل کد رهگیری یا اسکانا که جدیدا راه اندازی شده، منبع مورد استفاده در این خصوص است.

محمود زاده افزود: برای ساختار پایدار جهت برنامه ریزی و مدیریت بازار مسکن بر اساس مصوبه دولت (و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا)، اخذ کد رهگیری برای هر معامله‌ای اجباری شد تا بر اساس آن نیاز‌ها و عملکرد بازار را بتوانیم بررسی کنیم. همچنین طرح ملی مسکن جدیدترین ابلاغ به این مجموعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش‌های زیادی شده تا کسانی که واجد شرایط هستند، به دقت انتخاب شوند بطوری که در غربال گری‌های اول، دوم و سوم، از ۵۸ درصد متقاضیان مسکن به ۴۲ درصد واجد شرایط رسیدیم و هرچه جلوتر می رویم، افراد واجد شرایط کمتر می‌شوند.

وی گفت: در موضوع تسهیلات بانکی و ارائه بسته‌های خدماتی از جمله تخصیص خدمات پروانه، هزینه‌های نظام مهندسی و بحث‌های بیمه و مالیات پیشنهاد‌های مختلفی آماده شده که پس از تصویب دولت حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

محمودزاده تاکید کرد در زمینه مصالح ساختمانی تلاش شده قیمت تمام شده را از ۲۰ الی ۲۱ درصد بر اساس مطالعات کاهش یابد؛ همچنین تصویب شده که ساختمان‌های ساخته شده، بیمه کامل کیفیت شوند که این مهم برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد در بحث زمین دو شیوه وجود دارد: یکی در شهر‌هایی که قیمت زمین کمتر از یک سوم قیمت تمام شده ساختمان باشد، بر اساس آئین نامه می‌توانیم ۹۹ ساله واگذر کنیم که در اصل با یک اجاره مختصر رایگان محسوب می‌شود.   در شیوه دوم زمین در باقی شهر‌ها به صورت فروش اقساطی واگذار می‌شود، یعنی طبق مصوبه هفته پیش هیئت دولت، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، این فروش اقساطی 10 ساله شده که ارزش افزوده خوبی ایجاد می‌کند. بدین صورت که قیمت کارشناسی امسال اخذ می‌شود و بدون هیچ سود افزایشی طی 10 سال تخصیص می‌شود که اگر نرخ تنزیر و شرایط را هم در نظر بگیریم، حالت ایده آل برای متقاضیان ایجاد می‌شود.

محمودزاده تاکید کرد خدمات مهندسی بر اساس قراردادی که با نظام مهندسی بسته شده حداقل ۵۰ درصد تخفیف دارد که برای دهک‌های ۱ تا ۳ این تخفیف تا صد درصد هم می‌رسد. همچنین نظام مهندسی علاوه بر کاهش تعرفه‌ها و تخفیف‌های اشاره شده بحث نظارت هم انجام می‌دهند. وی ادامه داد: در مقوله خدمات توافقی با شهرداری و وزارت کشور شکل گرفته و آن‌ها هم حداقل قیمت تخفیف عوارض را ۵۰ درصد قرار دادند که این تخفیف برای دهک‌های ۱ تا ۳ تا صددرصد هم می‌رسد ضمنا برای موضوع مالیات، پیشنهاد‌هایی به هیئت دولت داده ایم که  بزودی تایید می‌شود.

وی گفت: تمام موارد موثر بر قیمت مسکن بررسی شده که بتوانیم با کمترین قیمت واحد مسکونی را احداث و ارزان به دست متقاضی برسانیم.

وی در پایان اضافه کرد: یکی از استراتژی‌های وزارت راه و شهرسازی، استمرار ساخت مسکن است و ما به یک پروژه ۴۰۰ هزار واحدی محدود نشده ایم، زیرا اگر موضوع مسکن را مستمر مد نظر قرار ندهیم، دچار شوک قیمتی خواهیم شد. برچسب ها: طرح ملی مسکن ، وزارت راه و شهرسازی ، مسکن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IvO

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: طرح ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن وزارت راه و شهرسازی ملی مسکن بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید

 سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

به گزارش ایسنا، ۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس