Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به صحبت‌های نمایندگان درباره دیپلمات‌های محبوس شده در حضور وزیر امور خارجه، بیان داشت: این موضوع می‌تواند اولین پیگیری‌های کمیته روابط خارجی بعد از تشکیل شدن آن باشد تا هر چه سریع‌تر تکلیف این افراد مشخص شود.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره دیپلمات‌های محبوس شده ایرانی در کشور‌های خارجی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی در این هفته نسبت به تعیین کمیته‌های زیر مجموعه کمیسیون اقدام و این کمیته‌ها را تاسیس خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از کمیته‌های مهمی که تاسیس می‌شود کمیته روابط خارجی است که در این کمیته موضوعات مرتبط با وزارت امور خارجه را به شکلی تخصصی‌تر مورد بررسی قرار خواهیم داد و حتی موضوعاتی که خود اعضای کمیسیون یا وزارت امور خارجه و یا یکی از نمایندگان مجلس مورد نظر داشته باشند قابلیت طرح در کمیته روابط خارجی را خواهند داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درباره اعضای دیپلمات‌های ایرانی که در کشور‌های خارجی زندانی هستند، چون کمیسیون هنوز در این مسئله ورود نکرده است نمی‌توان حرفی زد، اما امروز این دغدغه در بین نمایندگان مجلس هست تا این افراد هر چه سریع‌تر از زندان‌های کشور‌های خارجی آزاد شوند.
مقتدایی با اشاره به صحبت‌های نمایندگان درباره دیپلمات‌های محبوس شده در حضور وزیر امور خارجه، بیان داشت: می‌توان گفت این موضوع می‌تواند اولین پیگیری‌های کمیته روابط خارجی بعد از تشکیل شدنش باشد تا هر چه سریع‌تر تکلیف این افراد مشخص شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین از وزارت امور خارجه و شخص آقای وزیر خواهش داریم در این مسیر به کمیته روابط خارجی مجلس کمک کند تا سرنوشت این دیپلمات‌های محبوس شده هرچه سریع مشخص شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم کمیسیون امنیت ملی مقتدایی وزارت خارجه عضو کمیسیون امنیت ملی کمیته روابط خارجی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم