Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: جامعه پزشکی و بهداشتی اصفهان تبعیضی بین هموطنان و اتباع خارجه قائل نیستند تا جایی که خدمات بهداشتی به اتباع خارجی به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش جماران، طاهره چنگیز روز دوشنبه در دیدار با سرکنسول روسیه در اصفهان در دانشگاه  علوم پزشکی افزود: ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار اتباع خارجی از کشورهای افغانستان، عراق و سوریه و به تازگی پاکستان در استان اصفهان زندگی می‌کنند که از خدمات بهداشتی و پزشکی هم برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری‌های مطلوب ۲ کشور ایران و روسیه، اضافه کرد: این ارتباطات در حوزه‌های مختلف است و ما در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمادگی داریم مراودات علمی و پزشکی را با این کشور اروپایی گسترش دهیم.

چنگیز به خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ روسیه اشاره و اضافه کرد: تبادل علم و دانش بین این ۲ شهر شاخص که از پیشینه تاریخی و فرهنگی قابل ملاحظه‌ای برخوردارند سبب افزایش مناسبات در حوزه های دیگر می‌شود که باید از این ظرفیت بخوبی بهره برد.

وی وجود ۴۰ مرکز علمی پژوهشی در پارک فناوری سلامت به عنوان پیشران فناوری در استان را قابلیتی مطلوب در منطقه دانست و گفت: از ۲ سال اخیر، اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه‌ها گسترش یافته بویژه در پذیرش و جذب دانشجویان خارجی آمار و ارقام صعودی را مشاهده می‌کنیم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشجویانی از کشورهای هند، استرالیا، انگلیس، عراق و کویت در اصفهان به تحصیل مشغولند.

وی تصریح کرد: در استان ۲۳ شبکه بهداشت و درمان، ۳۸ بیمارستان شامل ۱۳ بیمارستان آموزشی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالند که به طور تقریبی تمام دانشجویان این دانشگاه در بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان استان به کار مشغول می‌شوند.

در این دیدار زمینه‌های توسعه همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و روسیه به ویژه با محوریت شهر سن پترزبورگ مورد بررسی قرار گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اصلی‌ترین دانشگاه‌های کشور بیمارستان‌هایی با هفت هزار تخت و ۵۵۰ خانه بهداشت و ۲۸۲ پایگاه بهداشتی دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا خدمات بهداشتی اتباع خارجی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۶۰ پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی دلفان به صورت جهادی برای ارائه خدمات تخصصی به صورت جهادی حضور خواهند داشت.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای حاج عمران در مناطق محروم دلفان مستقر می‌شود تا خدمات درمانی را به اهالی منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان ارائه دهند. این بیمارستان در شهرستان دلفان به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این منطقه مستقر می‌شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان، فردا  جمعه هفتم اردیبهشت ماه، ۲۰ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر کادر دندانپزشکی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی در مستقر می‌شوند و به اهالی منطقه فرهادآباد به صورت جهادی ارائه خدمات خواهند کرد.

بیرانوند افزود: در صورتی که اهالی منطقه با تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان صحرایی نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، آنها را به بیمارستان‌های مرکز لرستان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد