Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@05:37:58 GMT

پیش‌بینی برداشت 307 هزار تن گندم در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۷۶۷۰

پیش‌بینی برداشت 307 هزار تن گندم در استان کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: سطح زیر کشت گندم استان در مجموع شمال و جنوب 70 هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تولید امسال 307 هزار تن باشد که سهم شمال کرمان 162 هزار تن و جنوب 145 هزار تن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعیدی صبح امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم استان در مجموع شمال و جنوب 70 هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود  تولید امسال 307 هزار تن باشد که سهم شمال کرمان 162 هزار تن و جنوب 145 هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان عنوان کرد: عملکرد در هکتار مزارع شمال بیشتر از جنوب است اما سطح زیر کشت جنوب بیشتر است.

وی با بیان اینکه 70 درصد گندم مناطق گرم برداشت شده است و مابقی مربوط به مناطق سردسیر است، افزود: جنوب استان 100 درصد برداشت گندم داشته انجام شده است.

سعیدی با اشاره به برنامه ابلاغی برای خرید افزود: 76 هزار تن در شمال استان باید خرید تضمینی انجام دهیم و مابقی گندم خودمصرفی است، همچنین 122 هزار تن از جنوب کرمان باید خرید تضمینی انجام و تحویل سیلوها شود که در مجموع در استان 198 هزار تن گندم باید خرید و تحویل سیلوها شود.

وی ادامه داد: تا الان میزان خرید شمال استان 71 هزار تن است و 5 هزار تن دیگر عقب‌ماندگی داریم که از مناطق سردسیر تحویل خوهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: 43 هزار تن گند درُم در استان با کارخانجات ماکارونی کشور قراداد بسته شده که خرید کردند و نقد پرداخت شده و 10 درصد مازاد خرید تضمینی گندم پرداخت کردند.

وی اظهار کرد: جنوب استان 96 هزار تن گندم تحویل سیلو دادند و 26 هزار تن عقب هستند که ظاهرا مقداری تحویل سیلوهای بندرعباس شده، مقداری قاچاق شده و مقداری هم پیش کشاورزان مانده است که با قیمت بالاتر به فروش برسانند.

انتهای پیام/80017/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس سعیدی گندم شمال استان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • برداشت گندم از مزارع مهران