Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@13:36:26 GMT

آیا «آقازاده» ادامه سریال «پدر» است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۷۸۱۱

آیا «آقازاده» ادامه سریال «پدر» است؟

به گزارش افکارنیوز،

از زمانی که اسامی بازیگران سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی منتشر شد، حضور بعضی بازیگران سریال «پدر» در این مجموعه، نام‌های مشابه برای کاراکترهای آن‌ها و به ویژه حضور سینا مهراد در نقش «حامد تهرانی» با نام و گریمی مشابه در سریال «پدر»، باعث شد این سوال در ذهن مخاطبان ایجاد شود که آیا مجموعه «آقازاده» ادامه سریال «پدر» است یا ارتباطی میان این دو اثر وجود دارد؟

اخبار فرهنگ و هنر - اکنون پس از انتشار دو قسمت از سریال « آقازاده »، با مقایسه شخصیت و خانواده «حامد» در دو سریال، به این سؤال پاسخ می‌دهیم که آیا این دو مجموعه ارتباطی با هم دارند یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حامدِ» با ایمان و سربه‌زیر قبل از مقایسه هر ویژگی و شباهتی، نام «حامد تهرانی»، این شخصیت در سریال «پدر» را برای مخاطب یادآوری می‌کند.

نه تنها اسم، شباهت ظاهری و گریم سینا مهراد، بلکه خصوصیات اخلاقی او در نقش «حامد تهرانی» هم نشان می‌دهد که کاراکتر «حامد» در سریال «آقازاده»، مشابه همان شخصیت «حامد» در سریال «پدر» است. او در این سریال نیز مانند مجموعه «پدر»، جوانی با ایمان، محجوب و درستکار است و شخصیت مثبتی دارد. در «آقازاده» دختری که به عنوان طعمه برای ریختن آبروی او وارد زندگی‌اش شده، به او علاقه مند می‌شود و به این ترتیب «حامد» درگیر یک رابطه عاشقانه می‌شود. البته در سریال «پدر»، شخصیت «لیلا» با چنین قصد و نیتی وارد زندگی «حامد» نشده بود، اما علاقه یک‌طرفه او به این شخصیت و ابراز علاقه به «حامد»، مسئله‌ای است که در سریال «آقازاده» هم دیده می‌شود، بنابراین ارتباط «حامد» و «راضیه» در این مجموعه، رابطه «حامد» و «لیلا» در «پدر» را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

آقازاده، نه یک دانشجوی معمولی

برخلاف شخصیت «حامد»، شغل و جایگاه اجتماعی او تفاوت‌ مهمی با این کاراکتر در سریال «پدر» دارد. «حامد» در سریال «آقازاده» کارمند دستگاه قضایی و فرزند یکی از مسئولان است، در حالی که «حامد» در سریال «پدر»، یک دانشجوی معمولی بود و به لحاظ جایگاه اجتماعی، موقعیت کاملا متفاوتی نسبت به «حامد» جدید داشت. سینا مهراد در این سریال، به نوعی همان نقش خود در سریال «پدر» را بازی کرده، منتها این‌بار به تناسب قصه و مضمون سیاسی سریال، در موقعیت خاص و متفاوتی دیده می‌شود. خانواده‌ای شبیه خانواده «پدر» خانواده «حامد تهرانی» در سریال «آقازاده» نیز بی‌شباهت به خانواده این شخصیت در سریال «پدر» نیست. کاراکتر «شریفه» در این خانواده، شخصیتی است که بیشتر از همه این شباهت را یادآوری می‌کند. در سریال «آقازاده» هم نقش این کاراکتر را لعیا زنگنه بازی می‌کند و ویژگی‌های شخصیتی و رفتارهای او نیز مشابه «شریفه» در سریال «پدر» است. این شخصیت در «آقازاده» هم مادر دلسوز و نگرانی است که ارتباط خوب و صمیمانه‌ای با پسر و همسر خود دارد. سبک ارتباط او با عروسش «راضیه» و رفتارهای مهربانانه‌ای که با او دارد، یادآور «شریفه» در سریال «پدر» است. علاوه بر این، بازی لعیا زنگنه در «آقازاده» نیز مانند بازی‌اش در آن سریال است، اما پدر «حامد» یعنی «حاج رضا تهرانی» با بازی امین تارخ ، تفاوت‌هایی با «حاج علی تهرانی» با بازی مهدی سلطانی در سریال «پدر» دارد. غیر از تفاوت نام و بازیگر این نقش، شخصیت «حاج رضا» یکی از مسئولان دولتی است، اما «حاج علی» شغل بازاری و جایگاه متفاوتی داشت. هرچند که «حاج علی» هم مانند «حاج رضا» رابطه دوستانه‌ای با «حامد» داشت، اما جدیت این کاراکتر و بازی مهدی سلطانی، با شخصیت «حاج رضا» و بازی امین تارخ، تفاوت‌هایی دارد که باعث شده شباهت این دو شخصیت به یکدیگر کمتر به چشم بیاید. با این حال به نظر می‌رسد در نهایت، آن چه «آقازاده» را به «پدر» شبیه کرده، تنها شباهت‌های ظاهری است و سازندگان سریال، این بار قصد داشته‌اند تا با استفاده از تداعی کاراکترهای «پدر» در ذهن، مخاطب را سریع‌تر با قصه، اتمسفر و شخصیت‌ها آشنا کنند، وگرنه درام دو سریال شباهت چندانی به یکدیگر ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سینا مهراد آقازاده سریال لعیا زنگنه امین تارخ لعیا زنگنه حامد عنقا سینا مهراد سریال نمایش خانگی سریال آقازاده حامد تهرانی حاج رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم

نشست پرسش و پاسخ با عوامل سریال تلویزیونی «نون خ۵» با حضور مسعود کریمی خضرا، مدیرگروه طنز سیما فیلم، مهدی فرجی، تهیه کننده و صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و ماشاءالله وروایی بازیگران سریال امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

تهیه کننده سریال درباره شکایت حسین صفامنش، خواننده کرمانشاهی گفت: شکایت آقای صفامنش، ربطی به آقای آقاخانی ندارد. در یک دوره‌ای در همین سریال از ترانه «شیرین شیرینِ» استفاده کردیم که خواننده‌اش تماس گرفت و تشکر کرد. ما استفاده کوتاهی از ترانه آقای صفامنش کردیم. تصور این که چنین شکایتی می‌شود را نداشتیم.

فرجی با تاکید بر این‌که نافی مالکیت ایشان نیستیم اظهار کرد: فکر می‌کردیم آقای صفامنش از ما تشکر می‌کند. پخش این موسیقی در سکانس کولبرها باعث معرفی آن ترانه شد. با این حال اگر راهی برای جبران باشد اقدام می‌کنم. در فصل‌های قبلی در خدمت ایشان بودیم. ایشان از خواننده های خوب کشور هستند.

نزدیک هفت نفر دست و پایشان در این سریال شکست. آقای آقاخانی از ارتفاع سقوط کرد و مصدوم و ۱۰ روزی کار تعطیل شدوی درباره ادامه‌یافتن این سریال بیان کرد: آقای آقاخانی پستی گذاشتند که «نون‌خ۵» ادامه پیدا نمی‌کند. فعلا تصمیمی بر ادامه‌اش نداریم. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

تهیه‌کننده «نون‌خ۵» درباره مصدومیت کارگردان سریال ادامه داد: نزدیک هفت نفر دست و پایشان در این سریال شکست. آقای آقاخانی از ارتفاع سقوط کرد و مصدوم و ۱۰ روزی کار تعطیل شد. ولی الان هم سلامت هستند و به خاطر سفر نیامدند.

وی افزود: امسال «نون‌خ۵» از سال گذشته بیننده بیشتری داشت. خوشبختانه به ما اجازه دادند به قومیت بلوچ بپردازیم. دو خط قرمز مهم سازمان مسایل مذهبی و قومیت هاست که باید مراقبت شود اهانت و تضعیف صورت نگیرد. به ما اجازه دادند به قوم بلوچ بپردازیم که این نکته باعث جذابیت شد. رییس سازمان صداوسیما اجازه دادند به کولبرها بپردازیم. مردم می‌گفتند این کار در عین کمدی بودن درد مردم را هم بیان می‌کند.

فرجی تاکید کرد: پرداختن به قومیت‌ها این قدر حساسیت دارد که معمولاً برنامه‌سازان به سراغش نمی‌روند. خط قرمزها زیاد است و هر برداشتی ممکن است کار را دچار مشکل کند. اما قومیت‌ها جذاب هستند.

گواهینامه پایه ۲ نداشتم

صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک نیز در بخش دیگری از نشست گفت: فصل۵ برای من چالش برانگیز بود. رانندگی با مینی‌بوس گواهینامه پایه ۲ می‌خواست که من نداشتم. دوستان بازیگر جان‌شان را دست من سپرده بودند.

وی افزود: داستان خیلی پستی و بلندی داشت. ما از چابهار وارد فضای کوهستانی شدیم. در ادامه گوشه‌ای از زحمت کولبران را به تصویر کشیدیم. امیدوارم لبخند را بر لب مردم آورده باشم. مردم در تماس‌هایشان درخواست فصل بعدی را داشتند. خانم بارداری تماس گرفت و گفت فصل بعدی را بسازید تا فرزند من تماشا کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • نشان دادن کولبرها، «نون خ ۵» را جذاب کرد/تصمیمی برای ساخت فصل بعد وجود ندارد
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel