Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:46:19 GMT

روسیه در میان ۱۰ کشور برتر جذب سرمایه در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۳۳۹

روسیه در میان ۱۰ کشور برتر جذب سرمایه در اروپا

روسیه در سال ۲۰۱۹ جزو ده کشور برتر در قاره اروپا از لحاظ جذب سرمایه گذاری خارجی شد و آلمان مقام بزرگترین سرمایه گذار در طرح‌های روسی را به خود اختصاص داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: روسیه در سال 2019 جزو 10 کشور برتر جذاب برای سرمایه گذاران اروپایی به منظور سرمایه گذاری خارجی شده و مجدداً در رتبه نهم این رده بندی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعات در تحقیقات سالانه "جذابیت سرمایه گذاری کشورهای اروپایی، روسیه - 2019 " توسط شرکت مشاوره بین المللی EY ، منتشر شده است.

لازم به ذکر است که کشور آلمان، مقام نخست از لحاظ میزان سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی در روسیه را به خود اختصاص داده است. در مجموع، سرمایه گذاران خارجی در 191 پروژه سرمایه گذاری در روسیه مشارکت داشته‌اند.

شرکت مشاوره EYیادآور شده است: در مقایسه با سال 2018، میزان سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی 9 درصد کاهش یافته که این مسئله به دلیل فعالیت زیاد سال‌های گذشته در شرایط کاهش سرعت کلی رشد اقتصادی در جهان و همچنین به دلیل تحریم‌های مداوم اقتصادی از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکاست.

در عین حال، پویایی منفی در 55 درصد از کشورهای اروپایی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند مشاهده می‌شود.

فرانسه در سال 2019 مقام نخست حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به خود اختصاص داده که دارای 1919 پروژه جدید است که سرمایه گذاران خارجی در آنها سرمایه گذاری کرده‌اند.

در رده دوم این رده بندی، انگلیس- به رغم نهایی شدن برگزیت، با داشتن 1109 پروژه با سرمایه گذاران خارجی، قرار دارد. آلمان با 971 پروژه در جایگاه سوم قرار داشته و پس از آن کشورهای اسپانیا، بلژیک، هلند، لهستان و ایرلند قرار دارند و ترکیه هم در این فهرست رتبه دهم در فهرست برترین‌های جذب سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است.

پیش از این در اواخر ماه ژوئن گزارش شده بود که مسکو، پایتت روسیه به یکی از بیست شهر اروپایی تبدیل شد که خوش آتیه ترین برای سرمایه گذاری در عرصه فناوری و نوآوری است.

علاوه بر این روسیه در سال جاری در فهرست 20 رتبه برتر جهان از لحاظ افزایش قیمت خانه وارد شد. میانگین ارزش املاک و مستغلات در روسیه در سه ماهه نخست سال 2020 با 7.1 درصد نسبت به سال گذشته، افزایش یافته است.

تأثیر کاهش قیمت نفت و شیوع کرونا بر اقتصاد روسیهرکورد بیشترین میزان بیکاری در روسیه طی 4 سال اخیرآیا چین و روسیه در پروژه‌های نفتی ایران سرمایه گذاری می کنند؟

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 بیشتر بخوانید... آمریکا محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه را تشدید کرد پوتین: اقتصاد روسیه بر عواقب کرونا غلبه خواهد کرد تأکید پوتین بر لزوم توجه کامل به رفع مشکل بیکاری در روسیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خود اختصاص داده سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

یکی از مهم ترین راهکارها برای تحقق مشارکت مردم در توسعه ابرپروژه های کشور، به کارگیری سرمایه های مردم در جهت تامین مالی منابع موردنیاز جهت توسعه این پیشران های اقتصادی است که باید به صورت خرد و از طریق مطمئن به افراد اختصاص یابد. هر پروژه تولیدی نیز باید حداقل به میزان بهره بانکی، سودده باشد؛ بنابراین در مدل مذکور برای بسترسازی جهت تامین مالی توسعه پیشران های اقتصادی کشور، باید بهره مندی از حداقل سود بانکی و تضمین این موضوع باشد؛ همچنین باید به شکل انتقال سهام پروژه در بازار سرمایه انجام شود زیرا انتشار اوراق با سودی بالاتر از بهره بانکی، برای بسترسازی مطمئن جهت سرمایه گذاری خرد مردمی، راهکار قابل قبولی نیست و مردم نیز در شرایط تورمی کشور، خرید دارایی را ترجیح می دهند

راهکار اصلی تحقق بسترسازی برای جذب سرمایه های خرد مردمی به سمت پیشران های اقتصادی، اعطای سهام پروژه به همراه تضمین سود حداقل بانکی است که این مفهوم ذیل مدل تامین مالی شرکت سهام عام پروژه قرار دارد. مدل‌های تامین مالی مبتنی بر شرکت سهام عام پروژه، محدودیت‌های سنتی را می‌کاهند و با توانمندسازی سرمایه‌گذاران خرد، زمینه‌ساز جهش در تولید و رسیدن به توسعه پایدار می‌شوند. این رویکرد، با بهره‌گیری از سهام ممتاز سودی که کف سود بانکی را تضمین می‌کند، اعتماد لازم برای جلب مشارکت‌های عمومی را فراهم می‌آورد و به سرمایه‌گذاران خرد امکان می‌دهد با ریسک پایین‌تر در پروژه‌های سودآور بزرگ سرمایه‌گذاری کنند.

این مدل تضمین درآمد را در کنار توزیع عادلانه‌تر ثروت و تقویت مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی می‌آورد. در این مسیر، نقش دولت بسیار حیاتی است، زیرا حمایت و ترویج دولت می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای در موفقیت این مدل‌ها تأثیرگذار باشد. استفاده از این مدل‌ها راهکارهایی نوآورانه برای دعوت سرمایه‌گذاران خرد به عرصه‌های مهم اقتصادی، از جمله صنعت نفت، است و دولت‌ نقش کلیدی در تسهیل و ترویج این مدل‌ها دارد.

مشارکت عمومی در توسعه پیشران های اقتصادی کشور به‌واسطه‌ی پتانسیل بالای سودآوری و اهمیت استراتژیک این صنعت در اقتصاد ملی، فرصت‌های بی‌شماری برای توسعه پایدار و کاهش وابستگی به سرمایه‌گذاری‌های دولتی ارائه می‌دهد استفاده از مدل‌های تامین مالی مبتنی بر شرکت سهام عام پروژه و سهام ممتاز سودی، نه تنها امنیت سرمایه‌گذاری را تقویت می‌کند بلکه زمینه‌ساز مشارکت‌های وسیع‌تری می‌شود که به دموکراتیزه کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توزیع عادلانه‌تر ثروت کمک می‌کند.

رویکرد جدید بسترسازی در توسعه  نه تنها به تضمین درآمدها کمک می‌کند، بلکه با افزایش مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، پایه‌های یک اقتصاد پویا و مردم‌سالار را مستحکم‌تر می‌سازد. با تحقق این مشارکت‌ها و توسعه پیشران های اقتصادی کشور، نه تنها منافع ملی حفظ می‌شوند بلکه مسیر توسعه اقتصادی کشور با استفاده بهینه از منابع داخلی و خارجی به شکلی پایدار و مؤثر ترسیم می‌شود. این تغییرات، نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر برای اقتصاد و مردم کشور است، جایی که هر فردی می‌تواند به طور مستقیم در رشد و شکوفایی ملی سهیم باشد.

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید