Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:22:20 GMT

عقب نشینی چین از مناطق مرزی مورد مناقشه با هند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۴۰۱

عقب نشینی چین از مناطق مرزی مورد مناقشه با هند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز هند، ارتش چین امروز دوشنبه نیروها، ادوات جنگی و خودروهای زرهی خود را به میزان یک تا دو کیلومتر از مناطق مرزی مورد مناقشه با هند موسوم به «لداخ» عقب کشید.

در یک ماه اخیر درگیری هایی میان نیروهای مرزی دو کشور در این منطقه رخ داده بود که در جریان آن تعدادی از نظامیان هندی کشته شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته روز گذشته اعلام شده بود که به دلیل وقوع سیل در منطقه امکان جابجایی نیروها وجود دارد.

از سوی دیگر رایزنی بین سران دو کشور برای حل تنش ها ادامه دارد و سران ارشد نظامی دو کشور به منظور رایزنی و مذاکره جلسات مشترکی برگزار می کنند.

با این حال منابع آگاه می گویند پیشرفت چندانی در روند مذاکرات صورت نگرفته و همین موضوع باعث اعزام دسته های تازه‌ای از نظامیان دو کشور به مرز مشترک شده است.

روز جمعه نیز «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در منطقه مرزی لداخ حضور پیدا کرد تا از نزدیک شاهد آماده باش نظامیان کشورش باشد.

نزاع هند و چین بر سر یک منطقه تعیین تکلیف نشده است و پکن مدعی است هند با ساخت جاده ای که امکان استفاده نظامی از آن وجود دارد تمام تفاهم نامه های گذشته را زیر پا گذاشته است.

کد خبر 4967169 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: هندوستان چین مناطق مرزی عقب نشینی ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران لبنان عربستان سعودی روسیه فلسطین افغانستان ترکیه سوریه الحاق کرانه باختری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد

کیانی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آذربایجان شرقی گفت: به منظور رصد، کنترل، پایش و نظارت بر حسن اجرای وظایف و ماموریت‌های محوله و بر اساس شاخص‌های تخصصی، منطقه آزاد ارس رتبه اول مناطق آزاد کشور را با امتیاز ۷۲ را کسب و در منطقه سبز رده‌بندی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کسب این رتبه در سرجمع ارزیابی‌های انجام شده در بخش‌های اقتصادی، مدیریت منابع، عمرانی و زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، حقوقی، فناوری اطلاعات و تصویرسازی بوده است.

در این ارزیابی مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس با ۷۲ امتیاز، منطقه آزاد تجار صنعتی اروند با ۶۹.۹ امتیاز در رده سبز و به ترتیب رتبه اول و دوم و مناطق آزاد انزلی و کیش در رده سفید و به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از هفت شاخص ارزیابی شده، ارس در شاخص‌های اقتصادی، مدیریت منابع، حقوقی و فناوری اطلاعات مقام اول را کسب کرده و در بخش عمرانی و زیربنایی نیز حایز رتبه دوم بوده که در مجموع تمام شاخص‌ها رتبه اول مناطق آزاد کشور را کسب و لوح تقدیر طی مراسمی توسط سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعطا شد.

وی همچنین گفت: سال گذشته صادرات در منطقه آزاد ارس به ۱۷۲ میلیون دلار افزایش یافت که این مقدار در سال ۱۴۰۱، ۱۴۷ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین میزان افزایش صادرات به خارج از کشور از مسیر منطقه آزاد ارس را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صادرات از طریق منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۱. ۹۴ میلیون دلار بوده در حالی که در سال گذشته این مقدار با ۴۴ درصد افزایش به ۱۳۵ میلیون دلار رسیده است.

وی یادآور شد: منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز رکوردزنی کرده طوری که سرمایه‌گذاری داخلی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ میلیارد ریال بوده در حالی که این مقدار در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۸۷۱ درصدی (۸.۷ برابری) به ۶۵۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیارد ریال جهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی نیز از ۳۸ میلیون دلار در مدت یاد شده به ۴۹.۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: کشور‌های روسیه، ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، امارات، قزاقستان، افغانستان و پاکستان به ترتیب بیشترین میزان خرید را از محصولات منطقه آزاد داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت