Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال تحسین بر انگیز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نقدی جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در 176 دانشکده در سطح کشور عنوان کرد و این دانشگاه را دارای 25 هزار عضو هیئت علمی و استاد دانست وی با اشاره به وجود 2200 کارگاه و آزمایشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در 4 دانشکده با 4 هزار دانشجو رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان یادآور شد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

نقدی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاهها، تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان گفت: دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است .

در ادامه این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال را تحسین بر انگیز و ستودنی دانست و بر لزوم ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه ای ، آموزش و پرورش و صنعت تاکید کرد و گفت : در صورت ارتباط این 3 مجموعه شاهد پیشرفت های چشمگیری خواهیم بود .

قاسم شریفی توجه به دانشگاه فنی و حرفه ای را ضروری دانست و گفت : آمار اشتغال بیش از 63 درصدی جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار با نگاه ویژه به این مجموعه عظیم دانشگاهی قابلیت ارتقاء به 90 درصدی را داراست .

وی دانشگاه فنی و حرفه ای را یکی از ارکان شورای اشتغال استانها دانست و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و تعامل با این دانشگاه اعلام کرد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با صبح چهارشنبه عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» شهر سمنان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، معاون استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

این مجموعه بهداشتی و درمانی قرار است با هدف خدمت رسانی به اقشار کمتر برخوردار شهر سمنان ساخته شود. بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی سمنان این خانه بهداشت دارای بخش پزشک، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره، سنجش سلامت و… خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مراسم کلنگ زنی این طرح ضمن اشاره به اقدامات خوب دولتمردان در زمینه بهداشت و درمان، گفت: رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار یکی از مهمترین رسالت‌های مسئولان ما به خصوص در زمینه بهداشت و درمان باشد.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه خدمات خوبی در دولت در بخش سلامت به مردم ارائه شده است، تاکید کرد: ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» با هدف ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم یکی از همین اقدامات خوب است که باید از مسئولان قدردانی کرد.

در حاشیه این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان سمنان با حضور در مسجد منطقه کهنه دژ پای صحبت‌های مردم نشست. مردم این محله از مشکلات منطقه و محل سکونت خود نکاتی را بیان کردند.

کد خبر 6087412

دیگر خبرها

  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)