Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:59:10 GMT

تولید بیش از ۵۱ هزار متر مربع فرش دستباف در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۸۶۷

تولید بیش از ۵۱ هزار متر مربع فرش دستباف در گیلان

 فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در کمیته ساماندهی و برگزاری نمایشگاه فرش دستباف گیلان با اشاره با جایگاه مناسب این هنر در حفظ و انتقال فرهنگ های جامعه، اظهار داشت: فرش دستباف، میراث ارزشمند گیلان است و جهت‌دهی فرهنگی مناسب برای فرش بافی در گیلان هم جنبه فرهنگی و حفظ سنت های کهن و هم جنبه اقتصادی و اعتلای مشاغل خانگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در قالب این هنر صنعت می‌توان جایگاه آموزه‌ها و فرهنگ استان را حفظ کرد، افزود: مشاغل خانگی جزء اولویت هایی است که از طریق هنر صنعت فرش می توانیم برای تحول اقتصاد خانگی برنامه ریزی نمائیم.
وی ترویج و بازاریابی برند فرش گیلان را مقوله ای حائز اهمیت دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه ها بسیار می تواند به شناساندن فرش دستباف گیلان و ارتقای جایگاه این هنر کمک نماید و تا سطح یک رویداد ملی اعتلاء دهد.
 دلق پوش با تاکید بر اینکه هدف همه دستگاه های متولی، تعالی هنر صنعت فرش گیلان است، خاطر نشان کرد: اداره میراث فرهنگی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کار رفاه و امور اجتماعی، اتاق تعاون، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی صنایع و معادن بایستی حول یک محور با هدف واحد برای اعتلای این صنعت مشارکت و همراهی داشته باشند.
وی استفاده از ظرفیت منطقه آزاد برای معرفی و عرضه محصولات مترقی و برند این هنر صنعت را اثر بخش عنوان و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه فرش در منطقه آزاد می تواند فضای مطلوبی را برای جذب بازار و شناسایی این هنر ایجاد نماید و افکار عمومی را معطوف به وجود این صنعت در گیلان کند.
وی  توانمندسازی مردم محلی در زمینه فرش را برای تبدیل تهدید ویروس کرونا به یک فرصت برای مشاغل خانگی دانست و گفت: طی سه ماهه اول سال جاری ۱۳۱ نفر آموزش دیده اند و برای آنها گواهی فعالیت صادر شده است.

دلق پوش اظهار داشت:برگزاری نمایشگاه و کارگاه های آموزشی به صورت حرفه ای، مقوله سلیقه یابی و ذائقه سنجی مطالبات مشتری در  بازاریابی بسیار اهمیت دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یادآور شد: سالانه بیش از ۵۱ هزار متر به صورت میانگین در گیلان فرش دستباف تولید می شود که با ارائه طرح های نو و متنوع و برند مختص فرش گیلان در نمایشگاه ، توسعه این صنعت با توجه به در خانه ماندن اغلب افراد به علت کرونا و استفاده از این فرصت می تواند به تقویت مشاغل و اقتصاد خانگی بینجامد.

منبع: Abcnews برچسب‌ها گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: این استان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ همت اعتبار در نمایشگاه اکسپو (فرصت‌های سرمایه گذاری کشور) حضور دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین محمدیان با بیان اینکه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، افزود: گیلان در سه بخش اطلاعات لازم را در حوزه‌های مربوطه در اختیار علاقمندان به سرمایه گذاری در این استان قرار می‌دهد.


وی اضافه کرد: در این نمایشگاه زنجیره‌های ارزش در بخش‌های مختلف شامل؛ محصولات کشاورزی (استان گیلان با حدود ۲۰ محصول کشاورزی رتبه یک تا پنجم کشور را داراست)، گردشگری (اقدامات درحال انجام جهت توسعه این صنعت) و نوغانداری، نساجی و صنایع پوشاک ارائه خواهد شد؛ این زنجیره‌ها عملکرد گذشته و فعالیت‌های درحال انجام، نگاه و چشم انداز آینده استان را به نمایش می‌گذارد.


وی تصریح کرد: در بخش فرصت‌های سرمایه گذاری استان نیز اقدامات جدید این خطه ارائه می‌شود، باتوجه به آنکه بخشی از این سرمایه گذاری‌ها در حال انجام است با در اختیار قرار دادن عرصه به فعالان اقتصادی فعالیت‌های اجرایی این طرح‌ها آغاز شده و مقدمات انجام تعداد دیگری از فرصت‌های سرمایه گذاری هم فراهم شده است تا در آینده نزدیک سرمایه گذاری در این نقاط شروع شود.


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: همچنین حدود ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری استان برای جذب سرمایه گذار واقعی مهیا شده است که امید است با حضور سرمایه گذاران زمینه توسعه تولید و بهبود اشتغال استان فراهم شود.


وی عنوان کرد: در این نمایشگاه شرایط مطلوب برای تجار و بازرگانان فراهم شده تا سرمایه گذاران سایر استان‌ها بتوانند بصورت رو در رو با سرمایه گذاران داخل گیلان به مذاکره و گفتگو بپردازند.


وی اظهار کرد: تعدادی از این تفاهم نامه‌ها به سه زبان انگلیسی، روسی و عربی برای ارائه به سرمایه گذاران آماده شده است تا تجار و سرمایه گذاران بدون صرف وقت این تفاهم نامه‌ها را امضا کنند و در آینده هم تفاهم‌ها و توافقنامه‌ها قابل رصد و پیگیری باشند

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند