Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- انیو موریکونه، آهنگساز مشهور ایتالیایی، برنده جایزه اسکار و خالق موسیقی فیلم «خوب، بد، زشت» و «سینما پارادیزو» در سن ۹۲ سالگی درگذشت. تاریخ انتشار: 12:25 - 16 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۱۱۳

خبرگزاری میزان - انیو موریکونه، آهنگساز مشهور ایتالیایی، برنده جایزه اسکار و خالق موسیقی فیلم «خوب، بد، زشت» و «سینما پارادیزو» در سن ۹۲ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موریکونه را شاید بتوان پرکارترین آهنگساز فیلم در جهان دانست؛ روزنامه گاردین در فوریه سال ۲۰۰۱ با انتشار مقاله‌ای وی را «موتزارت سینما» لقب داد.

موریکونه ۱۹۶۱، انیو موریکونه برای بیش از ۴۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی موسیقی نوشته‌است. علاوه بر این، افزون بر ۱۰۰ اثر مستقل در زمینه‌های دیگری، چون موسیقی برای ارکستر‌های بزرگ یا مجلسی، کنسرتو‌هایی برای پیانو و دیگر سازها، آثار کرال، و قطعاتی برای باله از دیگر ساخته‌های اوست.

بیشتر بخوانید:  برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

وی با کارگردانان بسیاری، چون سرجو لئونه، برناردو برتولوچی، رومن پولانسکی، فرانکو زفیرلی، الیور استون، کوئنتین تارانتینو، جوزپه تورناتوره، و پیر پائولو پازولینی همکاری داشته‌است.

در سال ۲۰۰۷ آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی آمریکا یک عمر فعالیت هنری وی را «مشارکتی درخشان و چند وجهی در هنر موسیقی فیلم» تلقی نمود و اسکار افتخاری آکادمی را به او اهدا کرد. او که از ۱۹۷۹ تاکنون نامزد دریافت شش جایزه اسکار در بخش بهترین موسیقی فیلم بوده‌است در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت این جایزه برای موسیقی «هشت نفرت‌انگیز» در بخش رقابتی نیز گردید. وی نخستین آهنگساز سینما است که در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه پولار مشهور به «نوبل موسیقی» در استکهلم سوئد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای هالیوود موسیقی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی

آفتاب‌‌نیوز :

فیلم سینمایی «من ترانه ۱۵ سال دارم» فیلمی از رسول صدرعاملی با بازی ترانه علیدوستی است. این فیلم محصول سال ۱۳۸۰ و برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی (رسول صدر عاملی) و بهترین فیلمنامه (کامبوزیا پرتوی) و بهترین بازیگر نقش اول زن (ترانه علیدوستی) از بیستمین جشنواره فیلم فجر است. رسول صدرعاملی برای این فیلم برنده جایزه ویژه هیئت داوران و نامزد جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو شد.

ترانه علیدوستی که این روز‌ها دوباره با فیلم «تفریق» به سینما‌ها بازگشته است، در آن زمان و هنگام بازی در این فیلم سینمایی حدود ۲۰ سال داشت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • رایان گیگز در ۵۰ سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!