Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:08:21 GMT

افزایش 70 درصدی درآمد شهرداری خمین

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۵۶۷

افزایش 70 درصدی درآمد شهرداری خمین

شهردار خمین گفت: درآمد مدیریت شهری زادگاه امام راحل در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۷۰ درصد افزایش دارد و ۱۳۷ میلیارد ریال منابع مالی در این مدت کسب شده است.

به گزارش جماران، ابوالفضل مرتضیان روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته شهرداری و دهیاری اظهار داشت: مدیریت شهری خمین در بهار پارسال ۸۰ میلیارد ریال درآمد داشت که رشد درآمد با توجه به شیوع ویروس کرونا قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ارزش افزوده و وصول عوارض و مطالبات را از منابع درآمدی  شهرداری بیان کرد و  افزود: ۴۰ میلیارد ریال از درآمد امسال شهرداری خمین مربوط به ارزش افزوده و بقیه از پرداخت عوارض و مطالبات به این نهاد خدماتی بوده است. 

شهردار خمین تاکید کرد: رشد درآمد شهری بهره‌گیری شهرداری از توان تمام نیروها برای ارایه خدمات به شهروندان را نشان می‌دهد.

مرتضیان یادآور شد: شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای بسیاری از اصناف ایجاد کرد و سبب کاهش درآمد آن‌ها شد و شهرداری به‌منظور همکاری با شهروندان فرصت بیشتری برای پرداخت مطالبات به اصناف آسیب خورده از کرونا داده است.

وی ادامه داد: آرای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرخمین کمتر از ۴۰ مورد است و  این ساخت و سازها در تمام مناطق شهری وجود دارد اما ،در حاشیه شهر بیشتر به چشم می‌خورد.

شهردار خمین افزود: مناطق حاشیه شهر دارای پیشینه روستایی است و ساخت و سازهای غیر مجاز در این مناطق بیشتر است.

مرتضیان بیان کرد: شهرداری بر اساس مفاد کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری باید از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه در سطح شهر جلوگیری کند.

وی یادآور شد: این‌گونه ساخت و سازها به‌دلیل نداشتن ایمنی لازم در زمان وقوع حوادثی نظیر سیل و زلزله به سرعت فرو می‌ریزند و در زمره سازه‌های خطرافرین طبقه‌بندی می‌شوند.

شهردار خمین تاکید کرد: بر هم زدن نمای شهری از عوامل مهم در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهری است و جرایمی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای این ساخت و سازها در نظر گرفته شده بازدارنده نیستند.

مرتضیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم افزود: یک شرکت تعاونی  بدون دریافت مجوز از شهرداری نسبت به ساخت شهرک مشاغل مزاحم در این شهر اقدام کرده است.

 وی سرعت کم در ساخت این شهرک را یکی دیگر از نواقص این شرکت تعاونی بیان کرد و گفت:  این شرکت باید در چارچوب قانون تعیین تکلیف شود.

شهردار خمین با اشاره به بلاتکلیف بودن تفرجگاه بوجه خمین افزود: قرارداد تملک این تفرجگاه از سوی شهرداری  امضا شده اما با گذشت یک ماه مسکن و شهرسازی این قرارداد را امضا نکرده است که اگر در مدت یک هفته  این اداره  نسبت به امضای قرارداد اقدام نکند، شهرداری خمین  در برابر این تفرجگاه  هیچ‌گونه مسئولیتی  را قبول نمی‌کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا افزایش درآمد شهرداری سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهردار خمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی

علی حسین عباسی گفت: پروژه قائم – رحمت از پروژه‌های مهم شهرداری کلان‌شهر شیراز است که اجرای آن نقش مهمی در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک خواهد داشت.
 
او با اشاره به این موضوع که بخش مهمی از اجرای این پروژه به جابجایی تأسیسات شهری اختصاص‌یافته است، افزود: برای اجرای پروژه قائم – رحمت جابجایی شبکه برق فشار قوی ضروری است.
 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز بیان کرد: پروژه جابجایی پست ۶۶ کیلووات به همراه افزایش ارتفاع سه دکل و احداث سه پست زمینی اجرا شد.
 
به گفته رئیس سازمان عمران شهرداری شیراز، دو هزار متر طول کابل فشارقوی در راستای اجرای این پروژه نوسازی می‌شود و پس از جابجایی تأسیسات، پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.
 
عباسی از اجرای تعهدات شهردار کلان‌شهر شیراز و شورای اسلامی شهر مبنی بر پیشبرد پروژه‌های عمرانی بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده خبر داده و افزود: در تلاش هستیم تا فاز اول این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
 
بر اساس این گزارش، هزینه جابجایی شبکه‌های برق در حدود ۶۰ میلیارد رالس برآورد می‌شود که شهرداری شیراز متقبل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد