Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمدجواد احمدی فقیه یزدی استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در  ارتباط با فرهنگ وحدت از نگاه قرآن و اهل بیت اظهار داشت: قرآن کریم، عظیم ترین منبع مشترک بین فرق و مذاهب اسلامی است، و در آن انسان ها را به تعقل و تفکر در خلقت دعوت کرده است.

وی افزود: خداوند متعال همواره در قرآن کریم انسان و تمام بشریت را مورد خطاب قرار می‌دهد و آنها را به وحدت و برادری دعوت کرده است و همواره به این موضوع مهم جهان اسلام در آیات گوناگون تاکید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام احمدی فقیه یزدی خاطر نشان کرد: سیره اهل بیت (ع) نشان دهنده رویکرد وحدت و تقریبی آن بزرگواران بوده است در همین راستا مقام معظم رهبری با شعار وحدت و تقریب دستور به تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را دادند؛ این مجمع ضمن ارتباط مستمر با علما اهل سنت و تشیع، همدلی و وحدت را بین مسلمانان جهان اسلام تقویت کرده و ظرفیت های مناسبی را برای بهره گیری از ظرفیت جوانان امت های اسلامی ایجاد کرد.

******
حجت الاسلام والمسلمین حسن معلمی عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد حوزه علمیه قم نیز در گفتگو با تقریب در همین راستا اظهار داشت: باید به این مسئله توجه کرد که در بین فرق و مذاهب اسلامی نباید دین و مذهب خودمان را عرضه کنیم؛ باید به دور از تعصب و  نزاع ، باب گفت‌وگوی محترمانه و تعامل عادلانه با یکدیگر را برای رسیدن به حقیقت باز  کنیم.

وی تصریح کرد: نکته اول در رسیدن به اهداف تقریبی این است که مشترکات مذاهب را برجسته و از مسائل اختلاف برانگیز دوری کنیم و با رویکرد تقریبی گفت‌وگویی منطقی و عقلانی داشته باشیم و این نگاه را که بعد از هر گفت‌وگو فرد نباید به مذهب دیگری گرایش پیدا کند را بپذیریم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: نکته دوم این است که تا فضایی برای گفت‌وگوی منطقی و عقلانی فراهم نشود و دشمن شناسی خوبی در این مسیر صورت نگیرد، بررسی مباحث داخلی و محتوایی نتیجه ای را در بر نخواهد داشت و چه بسا نتیجه عکس بدهد، باید نگاه ها و دیدگاه هایمان را به یکدیگر معرفی و تبیین کنیم و در رسیدن به اهداف اسلام و امت های اسلامی همدیگر را یاری کنیم.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: دشمنان همواره به دنبال ایجاد فضای تفرقه انگیز در بین مسلمانان هستند و دسیسه هایی را در راستای دین گریزی انجام داده اند که امیداوریم با همیاری، احترام متقابل و برقراری گفتگوهای به دور از تعصب به فضای آرامش بخشی در بین امت اسلامی برسیم.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: امروز یک وحدت قابل توجه بعد از عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم جعلی را شاهد هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بسیج طی سخنانی عنوان کرد: امروز یک وحدت قابل توجه بعد از عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم جعلی را شاهد هستیم.

وی افزود: ما به مناسبت شهادت استاد مطهری هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم را در پیش داریم. آثار این شخصیت بزرگوار توسط حضرت امام مورد تایید قرار گرفت و در راستای تلفیق اندیشه، حوزه و دانشگاه تلاش کرد و یکی از دلایلی که دشمنان ایشان را به شهادت رساندند ترویج تفکر عاشورا و امام عظیم الشان بود.

سردار معروفی عنوان کرد: ما نقش ماندگار شهید مطهری را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم و اثر مکتوبات و اندیشه زیبای او در جامعه ما موثر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال 1403 عنوان کرد: سازمان بسیج در ایام هفته عقیدتی برای بسیجیان عزیز و توده‌های مردم برنامه‌های ویژه‌ای دارد. بسیج به عنوان تکیه گاه بزرگ ملت ایران است و امسال با این رویکرد به اجرای برنامه می پردازیم.

وی ادامه داد: در همین راستا از هشتم تا چهارده اردیبهشت برنامه‌های عقیدتی و سیاسی به صورت هماهنگ تا پایین‌ترین رده‌های بسیج را با رویکرد فرمان اعتلای فرمانده کل قوا در حوزه بسیج و جهاد تبیین و خدمت اجرا می‌کنیم.

معروفی تصریح کرد: تمرکز برنامه‌ها در سال 1403 روی گفتمان شهید مطهری خواهد بود و در این راستا برای همه روزهای هفته عقیدتی برنامه‌های خاصی پیش بینی شده است.

وی مطرح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها پیرامون حجاب و کرامت زنان در دانشگاه‌ها و در رده‌های بسیج خواهران پیش بینی شده است. علاوه بر این تبیین آثار و خدمات شهید مطهری و تجلیل از پژوهشگران برتر در این حوزه، تجلیل مقام معلم و بزرگداشت شهدای معلم از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: برگزاری مراسمات بزرگداشت در محل شهادت، محل زادگاه و همچنین در تمامی رده‌های مقاومت از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی عنوان کرد: همچنین تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی که این شهید بزرگوار از سال 43 آن را فریاد زدند نیز از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در بسیج است.

معروفی گفت: یکی از دستاوردهای شهید مطهری تولید قدرت نرم بدون نگاه سیاسی و قومی و مذهبی است. امروز دشمن اراده ملت ما را مورد هجمه جدید قرار داده و تغییر ذائقه و افکار را در دستور کار دارد که اندیشه‌های شهید مطهری می‌تواند در این حوزه بسیار راهگشا بوده و جلوی اقدامات دشمن را بگیرد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند بیشترین کمک را به ترویج اندیشه‌های شهید مطهری کنند، گفت: جهت دهی به افکار عمومی یکی از رسالتهای اصلی رسانه‌ها است که در کنار آن تلاش برای ایجاد وحدت که نتیجه اش تولید امنیت و قدرت است، موجب حل مشکلات کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم