Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@19:12:05 GMT

آیا سوزان رایس معاون بایدن خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۴۰۶

سرویس بین الملل خرداد _ رامتین لطیفی:جو بایدن به اندازه عمر باراک اوباما سابقه مشاغل سیاسی در سطح اول عرصه سیاست آمریکا دارد اما امروز شرایط به گونه‌ای است که او نیز از تبار دموکرات‌هایی است که ذوب در باراک اوباما و ارادت به او هستند. از این رو حلقه اصلی کمپین انتخاباتی جو بایدن مملو از نزدیکان به باراک اوباماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا رسانه‌ها بر اساس پچپچه‌های نزدیکان باراک اوباما می‌گویند یکی از دغدغه‌های اصلی جو بایدن امنیت ملی است و اصلی‌ترین دغدغه او در امنیت ملی مسئله مدیریت بحران کروناست. به همین دلیل نزدیکان اوباما و حلقه اصلی کمپین بایدن تمایل دارند سوزان رایس را که مشاور امنیت ملی باراک اوباما بوده و از نزدیکان به اوست را به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های معاونت بایدن معرفی کنند. 
به گزارش خرداد ،منتقدان این گزینه می‌گویند هرچند رایس در مسائل سیاست خارجه و امور امنیتی سابقه بلند بالا و قابل اتکا و اعتنایی دارد اما صرفا در واشنگتن و بدنه دولت فردی شناخته شده است و آنچنان سابقه فعالیت سیاسی داخلی ندارد و برای عموم مردم چهره شناخته شده‌ای نیست و اگر قرار است بایدن از حضور و تجربه او در دولت استفاده کند بهتر است که مقام وزارت کشور یا وزارت دفاع را به او واگذار کند. ولی به هر حال نگرانی‌های بایدن در رابطه با بحران کرونا و وضعیت بهداشت و سلامت در آمریکا ممکن است او را مجاب کند که یک چهره امنیتی موفق را درکنار خود داشته باشد.
جیم کلایبورن که به نوعی یکی از رهبران و پرنفوذترین افراد در بین جامعه سیاه‌پوستان آمریکاست و حمایت او از بایدن در رقابت‌های انتخاباتی درون حزبی به بازگشت دوباره بایدن به رقابت‌ها و پیروزی او بر سندرز بسیار موثر واقع شد نیز به بایدن پیشنهاد داده است که یک مقام امنیتی موفق و با تجربه را برای این منصب در نظر بگیرد. کلایبورن در این باره گفته است: "من نمی‌دانم در ماه‌های آتی وضعیت کشور چگونه خواهد بود اما این را می‌دانم که ما کارهای بسیاری برای انجام دادن خواهیم داشت. ما هم باید غرور و اعتماد به نفس را به آمریکا بازگردانیم و هم باید غرور و اعتماد به نفسی که جهان از دست داده را به آن بازگردانیم. من نمی‌دانم زن سیاه‌پوست دیگری در میان گزینه‌های بایدن وجود دارد یا نه اما این را می‌دانم که او باید زنی را انتخاب کند که هم سیاست خارجه و هم امنیت ملی را خوب بشناسد”. قبل از این که رایس مشاور امنیت ملی اوباما شود از جانب او به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد انتخاب شده بود و سیاست خارجی را هم به خوبی می‌شناسد. 
رایس در کمپین انتخاباتی سه رییس جمهور فعالیت موثر داشته است اما تا کنون خود در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده است و تا کنون تمامی پست‌های دولتی او انتصابی بوده است و این ممکن است به عنوان نقطه ضعف او به شمار رود. در مقابل رایس از قدیم الایام سر جنگ و ناسازگاری با جمهوری‌خواهان داشته است و مواضع سختی علیه آن‌ها گرفته است. هرچند جمهوری‌خواهانی مانند جان مک کین و میت رامنی او را به سهل‌انگاری در مورد ماجرای ترور بنغازی متهم کردند اما این رایس بود که رابطه ترامپ با سفیر روسیه و ماجرای دخالت روسیه در انتخابات به نفع ترامپ را برملا کرد. همچنین او از ابتدا ترامپ را یک نژادپرست می‌خواند که شرایط کنونی به وجود آمده علیه ترامپ می‌تواند اعتباری برای حقانیت رایس باشد.
همچنین رایس مواضع سخت و رادیکالی علیه ایران، روسیه، چین و عربستان سعودی دارد و منش او در برخورد با این کشورها تفاوت زیادی با دیگر سیاست‌مداران آمریکایی ندارد اما او در دو مورد برجام و ترور شهید سلیمانی از سیاست‌های ترامپ انتقاد کرد و از مواضع و حقانیت ایران سخن گفت.
برچسب ها: جو بایدن ، باراک اوباما ، سوزان رایس ، دونالد ترامپ ، انتخابات ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: جو بایدن باراک اوباما سوزان رایس دونالد ترامپ انتخابات آمریکا باراک اوباما امنیت ملی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

کد خبر 847198 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!