Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@16:13:20 GMT

غاز پرداخت وام کمکی ۱۵ میلیونی مسکن روستایی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۴۴۴

به گزارش تسنیم، علیرضا تابش در مراسم امضای تفاهمنامه پرداخت وام 15 میلیون تومانی کمک به احداث و تکمیل مسکن روستایی اظهار کرد: تفاهمنامه امروز برای تکمیل واحدهای روستایی یا واحدهای کوچک شهری است که وام آنها کفاف ساخت و ساز را نمی دهد.

وی ادامه داد: با اعتبار 30 میلیارد تومانی بنیاد مسکن که در بانک سپرده گذاری می شود با احتساب 60 میلیارد تومان بانک،  15 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد په 6000 نفر پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به خانوارهای که بخواهند فضای معیشتی را ایجاد کنند در اولویت دریافت این وام قرار می گیرند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این که تا امروز ساخت 54 هزار واحد مسکن محرومان با همکاری سازمان برنامه و بودجه در 14 استان آغاز شده است، اضافه کرد: ساخت این واحدها از یکسال و نیم قبل آغاز شده اما کلنگ برخی از این پروژه ها طی ماه های اخیر به زمین زده شده است.

تابش در خصوص جزئیات این طرح گفت: در این برنامه سهم متقاضیان را دولت تأمین می کند به همراه وام بانکی واحد 60 متری برای محرومان ساخته می شود. سال گذشته برای هر واحد 25 میلیون تومان وام بلاعوض تأمین می شد که امسال این رقم به 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان این که ساخت 20 هزار واحد مسکن محرومان به اتمام رسیده است، افزود: سایر واحدها نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و ساخت این واحدها بیشتر از یک سال زمان نمی برد.

وی از تحویل این واحدها در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طرح ملی مسکن به تازگی شروع شده چون باید ساز و کار آن مشخص می شد. معادل حدود 52 هزار واحد زمین در شهرهای مختلف به بنیاد مسکن تحویل شده است. این رقم را می خواهند به 120 تا 130 هزار واحد برسانند که سهم بنیاد در طرح ملی مسکن است.

وی با بیان این که از این تعداد 12 هزار واحد طراحی شده و ساخت 6000 واحد آغاز شده است، اظهار کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها 20 تا 30 درصد است. امیدواریم پا به پای بنیاد مسکن، بانک ها هم تأمین اعتبار کنند. بانک ها 20 هزار واحد برای بنیاد سهمیه تعیین کرده اند که تاکنون حدود 2 تا 3 هزار پرونده آماده شده و به بانک رفته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیون تومان بنیاد مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی اماکن روستایی، مؤثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست، گفت: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در سال‌جاری، ۱۱هزار و ۵۰۰ فقره است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال‌جاری ۱۱۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: در حال حاضر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

خواجه‌ای از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت‌وساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می‌شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح‌های مقاوم‌سازی اماکن روستایی تصریح کرد: اهالی روستاهای استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کنند و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال خود و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: سعی ما بر این است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای را جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستاها و ارائه تعریف جدید از روستاها به عنوان واحدی تولیدی و فرهنگی آماده کنیم و بنیاد مسکن نیز بر اساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌های خود را بیشتر معطوف به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته ادامه دهد.

کد خبر 751045

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است