Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@20:57:35 GMT

جوانه کنجد چه خواصی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۴۵۸

جوانه کنجد سرشار از ویتامین‌های ب۶، ب۹، E، آهن، منیزیم، کلسیم، فیبر، پتاسیم، فسفر، زینک و روی است. کنجد به عنوان آنتی‌اکسیدان با رادیکال‌های آزاد که باعث مشکلات قلبی عروقی و پیری زودرس می‌شوند مبارزه می‌کند. دانه‌های کنجد منبعی از کلسیم به شمار می‌رود و کنجد با پوست و بخصوص جوانه زده منبع عالی از آهن است و باعث اکسیژن‌رسانی بهتر به مولکول‌های قرمز خون می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: جوانه کنجد در مدت چند ساعت تهیه می‌شود و سرشار از پروتئین گیاهی و اسیدهای چرب ضروری است که بدن بشدت به آنها نیازمند است و در جوانه کنجد به میزان بیشتر از دانه کنجد یافت می‌شود.

 

همچنین سرشار از ویتامین‌های ب۶، ب۹، E، آهن، منیزیم، کلسیم، فیبر، پتاسیم، فسفر، زینک و روی است. کنجد به عنوان آنتی‌اکسیدان با رادیکال‌های آزاد که باعث مشکلات قلبی عروقی و پیری زودرس می‌شوند مبارزه می‌کند. دانه‌های کنجد منبعی از کلسیم به شمار می‌رود و کنجد با پوست و بخصوص جوانه زده منبع عالی از آهن است و باعث اکسیژن‌رسانی بهتر به مولکول‌های قرمز خون می‌شود.

 

روی ماده‌ای که به دشواری در مواد غذایی مصرف می‌شود به وفور در کنجد حتی در کنجد تفت داده شده موجود است. دانه‌های کنجد را باید دور از نور در محیطی خشک و خنک نگهداری کرد. برای تهیه جوانه کنجد دانه‌هایی با پوست را در کاسه پرآب ریخته به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت خیسانده سپس آب ظرف را خالی کنید اگر ریشه‌های سفید رنگ نمایان شده‌اند نشانه جوانه‌زدن کنجد است.

 



می‌توان آنها را در همین زمان مصرف کرد درغیر‌این صورت آنها را در ظرف قرار داده و با دستمال کاغذی مرطوب بپوشانید پس از ۳۶ ساعت جوانه سفید رنگ کنجد رشد می‌کند. هر روز بایستی آب اضافی کنجد را دور ریخته و آنها را مرطوب کنید .

 
برچسب ها: جوانه کنجد ، ناطقان ، خواص

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ناطقان خواص جوانه کنجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سردشت گفت : محلول پاشی ۵۰۰ هکتار از جنگل امسال به صورت زمینی و در راستای مقابله با آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط در جنگل های زاگرس واقع در دو شهرستان ، میرآباد و سردشت اجرا شد.   رحمت ابراهیمی افزود : آفت جوانه خوار بلوط یک آفت تک نسلی است که هر سال باتوجه به وضعیت جوی از اواسط فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه فعالیت می کند.   ابراهیمی افزود :این عملیات با دو تیم در دو منطقه این دو شهرستان با استفاده از ۶ دستگاه تراکتوروماشین مجهز به تانکر سمپاشی انجام می گیرد.   وی بیان کرد: این عملیات با اعتبار ۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرایی می شود که به دلیل توپوگرافی و صعب العبور بودن منطقه عملیات تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند