Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمدرضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تنظیم بازار با ارسال نامه‌ای به معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران با موضوع ترخیص برنج‌های تأمین‌ارز‌شده با نرخ 4200تومانی مشروط به تحویل کالا به دولت نوشت: احتراماً پیرو تصمیمات نود و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار، ضرورت تسریع در تأمین ترخیص و توزیع برنج و سهم این کالا در سبد مصرفی خانوار ایرانی مقرر شد با توجه به تغییر نرخ ارز آن، ترخیص محموله‌های برنج وارداتی که قبل از این با نرخ 4200تومانی تأمین ارز شده‌اند در صورت تحویل کالا به شرکت بازرگانی دولتی ایران (برای ذخایر استراتژیک) یا به شبکه‌های توزیع تحت نظارت با مجوز دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار با نرخ مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ابلاغیه مورخ 19 خرداد سال جاری در خصوص تعیین مابه‌التفاوت  ترخیص برنج با ارز نیما نیز با درج اطلاعات کامل انبار مقاصد و بدون نیاز به مجوز صورت پذیرد و تمام محموله‌های تأمین‌ارزشده با نرخ 4200 تومان با اعلام انبار شرکت بازرگانی دولتی ایران برای مقصد تخلیه و با نامه رسمی مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران مبنی بر طی فرآیندها برای تحویل کالا به دولت و یا حواله این حوزه جهت توزیع در شبکه تحت نظارت و با قیمت مصوب انجام گیرد.

 

به هیچ عنوان با نامه بانک‌های عامل مبنی بر پرداخت علی‌الحساب مبلغ 4800 تومان به‌عنوان ما‌به‌التفاوت کالا ترخیص نگردد لذا بر اساس مراتب فوق مجدداً تأکید می‌گردد مصوبات قبلی در خصوص دریافت مابه‌التفاوت شامل کالای برنج نیست و بانک‌های عامل با توجه به بخشنامه مورخ 19 خرداد سال جاری ابلاغی به بانک مرکزی نسبت به رفع تعهد بر اساس اعلام کتبی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران مبنی بر تحویل کالا به دولت می‌بایست اقدام نمایند.

 

 

فودپرس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترخیص برنج های وارداتی اقتصاد جام نیوز برنج واردات شرکت بازرگانی دولتی ایران تحویل کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین

تین نیوز

ایالت فیلادلفیا آمریکا از لغو سفارش بزرگ ساخت قطارهای خود به شرکت CRRC چین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، دولت فدرال فیلادلفیا دلیل این اقدام خود را تاخیر چهار ساله طرف چینی در تحویل ناوگان مورد سفارش خود اعلام کرده است. شرکت CRRC قرار بود ۴۵ رام قطار دو طبقه به راه آهن فیلادلفیا تحویل دهد که به دلیل تاخیر طولانی مدت در اجرای قرارداد، همکاری دو طرف ملغی شده است.

به گفته مقام های راه آهن فیلادلفیا، این قرارداد ۱۸۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ با شرکت CRRC به امضا رسیده و مقرر شده بود که طرف چینی تا سال ۲۰۱۹ نسبت به تحویل قطارهای مورد سفارش آمریکا اقدام نماید. با اینحال، اجرای تعهد CRRC تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده و همچنان خبری از قطارهای مورد سفارش در قرارداد نیست.

به گفته راه آهن آمریکا، شرکت CRRC قراردادهای بزرگ و مشابهی با دولت های محلی شیکاگو، بوستون و لس آنجلس نیز به امضا رسانده که هنوز خبری از تحویل قطارهای یاد شده نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود