Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:45:39 GMT

شیراز و همدان دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۸۶۳

شیراز و همدان دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای ایران

اگر می‌خواهید به شیراز و همدان دوست داشتنی سفر کرده و هیچ کدام از این دیدنی‌ها و جاذبه‌ها را از دست ندهید، برای سفر به برنامه‌ای دقیق و راهنمایی مجرب نیاز دارید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرامش سفر، برای تجربه‌ی سفری لذت‌بخش می‌توانید با ما و در تور شیراز آرامش سفر همراه باشید. شیراز در کنار همدان یکی از دو پایتخت ایران در زمان هخانشیان بود و شاید بتوان گفت که با تور همدان و تماشای جاذبه‌های این شهر، سفر شما به تاریخ باستانی ایرانی کامل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دلتان می­‌خواهد تا در تاریخ سفر کرده و حال دلتان خوش شود، با سفر به شیراز و همدان برای تجربه‌های بی­‌نظیر آماده شده و همراه با ما برای قدم زدن در روزهای گذشته ایران همراه شوید تا از این همه زیبایی، شکوه، جلال، عشق و شعر لبریز شوید.

شیراز نازنین اولین پایتخت اقوام آریایی با جاذبه­‌های تاریخی و موزه­‌های باستانی، مساجد خوش نقش و نگار، باغها و عمارت‌های دیدنی در گردشگری ایران به شهر شعر و عشق با نوای موسیقی دلنشین، شهر نارنج و ترنج با باغ‌های سرسبز، دلگشا و دیدنی معروف است. بدون شک باید شیراز را عروس شهرهای ایران دانست که تقریبا در طول سال در کنار دیگر شهرهایی نظیر اصفهان، همدان، تهران و مشهد بیشترین میزان ورود گردشگر ایرانی و خارجی را دارد.

رد پای شیراز از ابتدای تاریخ ایران دیده می­‌شود و شواهد باستان‌شناسی نیز نشان می­‌دهد دشت فارس و پاسارگاد در کنار هگمتانه یا همان همدان امروزی، ایلام و شهر سوخته میزبان قدیمی‌ترین تمدن بشری در ایران بودند. همین ثروت و تمدن موجب شد تا در طول تاریخ حکومت­‌های بسیاری به طمع ثروت و جلال این شهرهای باشکوه به ایران بتازند.

شیراز از زمان هخامنشیان در کنار همدان یکی از پایتخت‌­های ایران بود و شاهان هخامنشی در زمستان و با برودت هوا از نواحی غربی ایران کوچ کرده و در این ناحیه ساکن می­‌شدند.

کورش بزرگ با بنیان‌گذاری حکومت هخامشیان در پاسارگان فرمانروایی مقتدر خویش را آغاز کرد و عمارت‌هایی با شکوه در این دشت بنا کرد. خوب است بدانید که نخستین بار طراحی معماری باغ ایرانی در پاسارگاد و توسط معماران هخامنشی به کار بسته شد.

داریوش شاه بزرگ نیز بنیان‌گذار کاخ­‌های پارسه یا همان پرسپولیس (تخت جمشید) بود و جانشینانش همگی این ساخت و ساز را ادامه دادند. همه ساله تمامی قلمرو امپراتوری هخامنشیان برای جشن گرفتن نوروز به پارسه آمده و هدایایی را به محضر شاه تقدیم می­‌کردند که در حجاری­‌های روایت این جشن به چشم می­‌اخورد.

شیراز زیبا و دوست­داشتنی در زمان اشکانیان و ساسانیان نیز میزبان اشراف، نجبا و بزرگان حکومت بود و از این دوران تاریخی نیز آثاری بسیاری در دل دارد. بعد از اسلام اما تاریخ چهره‌ه­ای جدید گرفت و شهرهای دیگری به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب شد، اما شیراز همچنان پای ثابت تاریخ ایران بود و این بار توانست نقشی بزرگ در ادبیات ایران‌زمین ایفا کند.

حافظ که نام نیکش در ادبیات و شعر ایران‌زمین ماندگار است، در همین شهر دیده به جهان گشود و زیباترین‌های عاشقانه تاریخ ادبیات فارسی را در طی دوران زندگی در همین شهر شعر و ترانه سرود.

سعدی استاد مسلم سخن فارسی نیز اگرچه در زمانه خودش گردشگری قهار و پر سفر بود ولی در همین شهر زیبا زندگی کرد و در نهایت دار فانی را بدرود گفت. امروزه آرامگاه حافظ و سعدی بزرگ نه‌تنها مزار این دو شاعر بزرگ بلکه جلوه­ای ویژه از ترکیب معماری ایران و اسلامی است که همچون نگینی در دل شیراز زیبا و دوست‌داشتنی می­درخشد.

با پایان عمر صفویان و روی کار آمدن حکومت­‌های بعدی مجدد پایتخت ایران جابه‌جا شد تا در زمان حکومت زندیه مجدد نام شیراز در تاریخ سیاسی بر سر زبان­ها افتاد.

کریمخان زند در همین شهر حکومت کرد و بناهایی چون ارگ باشکوه کریمخانی، حمام وکیل، بازار و مسجد زیبا و مجلل وکیل همگی از یادگاری‌های دوران حکومت اوست. لطفعلی خان نیز این مسیر را ادامه داد تا اینکه پادشاهان قاجار از راه رسیدند و پایتخت ایران به تهران تغییر یافت.

جاذبه‌­های شیراز زیبا و دیدنی کم نیست. این شهر بخشی از تاریخ باستانی ایران را روایت می­‌کند و در صنعت گردشگری ایران ارزش و اهمیتی ویژه دارد. بناهای تاریخی، موزه­‌ها و عمارت­‌های مجلل این شهر موجب شده تا شیراز در عرصه بین‌المللی هم زبانزد عام و خاص باشد.

آژانس هواپیمایی آرامش سفر جزو بهترین آژانس‌های هواپیمایی در تهران می‌باشد که در زمینه تورهای یک روزه و چند روزه در کشور می‌باشد که محبوبیت بسیاری در نزد گردشگران دارد.

شما برای شرکت در تورهای گروهی این آژانس با شماره ۰۲۱۵۴۰۳۴۰۰۰ تماس بگیرید و یا به سایت رسمی آرامش سفر https://arameshsafar.com مراجعه نمایید و از جدیدترین تورهای این آژانس مطلع شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارامش سفر تور شیراز تور همدان پایتخت ایران دوست داشتنی همین شهر آرامش سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)

 

 

 

منبع : برترین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم) تیپ و استایل جدید بازیگر نقش کودکی جواد جوادی در ونکوور (فیلم) تغییر صدا و چهره رحمان و رحیم سریال پایتخت بعد ۹ سال (فیلم)

دیگر خبرها

  • نویدکیا: تاریخ انقضای دوست داشتن در فوتبال ۵ هفته است!
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • جدی ترین حرف‌های نعیمه نظام دوست در پشت صحنه برنامه مهران مدیری
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟
  • تصاویر دوست‌داشتنی از بچه‌های حیوانات که دلتان را می‌برد