Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از آغاز ساخت خط ۱۰ مترو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: «میدان کتاب» بهترین نقطه برای آغاز ساخت خط ۱۰ مترو است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مترو یکی ازمهم‌ترین  راه های حل معضل ترافیک و آلودگی هوا در جهان به شمار می آید و ایمنی، راحتی و سرعت آن در جابهجایی مسافران و  همچنین کاهش مصرف سوخت از جمله مزیت‌های آن محسوب می‌شود؛ از این رو توسعه مترو از سال‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تهران 7 خط مترو فعال است که البته بخشی از ایستگاه های خطوط 6 و 7 هنوز به بهره برداری نرسیده است اما هم اکنون خطوط بهره برداری شده بیش از 240 کیلیومتر با 128 ایستگاه است.

اما طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران پس از چهار دهه، اواخر بهمن سال گذشته در شورای عال ترافیک تصویب شد و بر اساس آن با ایجاد 6خط جدید، طول خطوط مترو به 500 کیلومتر(دو برابر طول فعلی) خواهد رسید و شهروندان با پیمودن مسافتی کمتر از هزار مترو به مترو دسترسی خواهند داشت. یکی از خطوطی که  برای ساخت آن برنامه ریزی های جدی وجود دارد، خط 10 است که با عبور از منطقه 6 شهرداری تهران به دلیل فرصت های سرمایه گذازی که در مسیر آن قرار دارد، می تواند بخشی از هزینه ساخت خود را تأمین کند. 

علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط 10 متروی تهران در نیمه دوم سال 1399، اظهار کرد: در سال‌هاى گذشته، متروی تهران فاقد طرح جامع مصوب بود. در نتیجه آغاز ساخت خط جدید بدون وجود سند بالادستی، منجر به آسیب به  منابع شهر می شد اما با تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلى تهران در انتهاى بهمن 98  توسط شوراى عالی ترافیک کشور، آغاز عملیات اجرایی خط جدید در دستور کار شرکت متروی تهران قرار گرفت.

امام با بیان اینکه تا زمان تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلى تهران، شرکت مترو انجام مطالعات آغاز خطوط جدید را در دستور کار خود قرار داد است، خاطرنشان کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم از میان 4 خط جدید 8،9،10،11 و نیز 2 خط اکسپرس که در طرح جامع حمل و نقل ریلی به تصویب رسیده است؛ خط 10 از اولویت بیشترى براى اجرا برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مجموع خطوط مصوب در طرح جامع تا سال 1420 باید ساخته و بهره برداری شود، دلیل در اولویت قرار دادن خط 10 براى ساخت را این گونه عنوان کرد: این خط در مجموع از 6 منطقه شهر تهران عبور می کند که در این میان منطقه 5 و 22 برخورداری کمتری از خطوط حمل و نقل ریلی درون شهری دارند. در نتیجه ساخت این خط به تکمیل پوشش شبکه ریلی در پایتخت کمک بسیار زیادی می کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در ادامه عنوان کرد: همچنین با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداری تهران و نیز دولت در سال جاری ساخت این خط با حضور و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تامین بخشی از هزینه اجرای آن امکان پذیر است. وجود مال ها و فروشگاه های بزرگ  در مسیر این خط و نیز فرصت های مناسب برای احداث مجتمع های ایستگاهی باعث می شود مشارکت در ساخت خط 10 برای  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  دارای جذابیت باشد. تا کنون سرمایه‌گذاران مختلفى برای مشارکت در ساخت این خط اعلام آمادگى کرده‌اند و جلسات متعددی نیز در همین زمینه برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه مقدمات اجرایى ساخت خط 10 و مطالعات آن رو به اتمام است، گفت: خوشبین هستیم در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایى ساخت خط 10 متروى تهران آغاز شود.

میدان کتاب؛ بهترین نقطه برای آغاز ساخت خط 10/ بیش از 20  هزار میلیارد تومان هزینه خط 10 به قیمت سال 98

وی با بیان این که از3 نقطه امکان آغاز عملیات اجرایی خط 10 وجود دارد، گفت: یکی از این نقاط ایستگاه وردآورد و نقطه دیگر خیابان پیامبر است. ایستگاه میدان کتاب گزینه سوم است که در حال حاظر دستگاه حفار TBM که برای لاینینگ خط 7 در نظر گرفته شده بود در همین نقطه قرار دارد. این موضوع همراه با دلایل فنی دیگر باعث می شود بهترین نقطه برای آغاز عملیات اجرای خط 10، میدان کتاب باشد.

اما در ادامه گفت: بر اساس برآوردهاى مالى سال 98 هر خط مترو به صورت متغیر 10 تا 20 هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد. بر این اساس خط 10 با 42 کیلومتر مسیر به بیش از 20  هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه خط 10 از قنات کوثر آغاز می شود، اظهار کرد: این خط در ادامه با عبور از اتوبان های شهید بابایى و صدر به سمت نمایشگاه بین‌المللى تهران، سعادت آباد، میدان کاج و میدان کتاب سرازیر شده و با عبور از بزرگراه آیت‌الله هاشمى رفسنجانی به منطقه 5 می رسد. سپس از منطقه 22 عبور کرده، به سمت بزرگراه شهید خرازى ادامه مسیر می دهد و از دریاچه چیتگر به سمت ایستگاه وردآورد مى‌رود. این ایستگاه با متروی خط 5 (مسیر تهران - کرج )ایستگاه تبادلى دارد.

مصوبه شورای عالی ترافیک لازمه تغییر مسیر متروی منتهی به بوستان ارتشتوزیع بیش از 3 میلیون ماسک در ایستگاه های مترو پایتختمحسن هاشمی: منابع کافی مالی از طرف شهرداری به مترو تخصیص داده نشده استگزارش/ اینجا مرکز خرید زیرزمینی تهران نیست "مترو تهران" است! + تصاویر

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران متروی تهران مترو (قطار شهری) بیشتر بخوانید... توزیع بیش از ۳ میلیون ماسک در ایستگاه های مترو پایتخت مصوبه شورای عالی ترافیک لازمه تغییر مسیر متروی منتهی به بوستان ارتش گزارش// اینجا مرکز خرید زیرزمینی تهران نیست "مترو تهران" است! + تصاویر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران متروی تهران مترو قطار شهری شهرداری تهران شهر تهران متروی تهران مترو طرح جامع حمل و نقل نیمه دوم سال مدیرعامل شرکت آغاز ساخت خط متروی تهران آغاز عملیات میدان کتاب ساخت خط 10 سال جاری خط جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیأت فوتبال استان تهران، از ماه‌ها قبل استعدادیابی بازیکنان فوتبال را در رده‌های سنی مختلف در سطح استان تهران آغاز کرده است. در این راستا قریب به ۹ هزار بازیکن زیر نظر استعدادیاب‌های هیئت فوتبال استان تهران، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند. این طرح بزرگ قرار است با بررسی بازیکنان زیر ۱۵ سال در خردادماه سال جاری به مرحله نهایی برسد.

میرشاد ماجدی، رئیس هیئت فوتبال استان درباره طرح‌های گسترده استعدادیابی در سطح استان تهران گفت: یکی از اهدافم توجه و تمرکز روی استعدادیابی بازیکنان جوان بود. در این راه ابتدا استعدادیابی بازیکنان زیر ۲۰ سال را کلید زدیم که طی چهار مرحله درون شهرستانی، منطقه‌ای، استانی و اردوی انتخابی تیم ملی با شرکت نزدیک به ۱۶۰۰ بازیکن از زمستان سال ۱۴۰۲ آغاز و در دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ خاتمه یافت. استعدادیابی بازیکنان زیر ۱۲ سال نیز طی سه مرحله در قالب برگزاری تورنمنتی با شرکت نزدیک به ۱۹۰۰ بازیکن از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و در تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه و در نهایت به تیم ۳۵ نفره منتخب استان تهران ختم شد. مقرر شده بازیکنان تیم منتخب زیر ۱۲ سال برای کسب تجربه بیشتر بازی‌های تدارکاتی با استان‌های همجوار برگزار نماید.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: استعدادیابی بازیکنان زیر ۱۷ سال نیز از اسفندماه سال ۱۴۰۲ با برنامه‌های درون شهرستانی و حضور حدود ۱۸۰۰ بازیکن آغاز شده و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه مرحله منطقه‌ای و در تاریخ ۲۴ خردادماه سال جاری مرحله استانی آن انجام خواهد شد تا تیم منتخب زیر ۱۷ سال تشکیل گردد. استعدادیابی بازیکنان زیر ۱۰ سال هم از فروردین‌ماه سال جاری با حضور نزدیک به ۲۰۰۰ بازیکن آغاز شده و مرحله منطقه‌ای آن در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری و مرحله استانی آن که منتج به انتخاب تیم منتخب زیر ۱۰ سال خواهد شد، در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در ورزشگاه مرغوبکار برگزار خواهد شد.

رئیس هیأت فوتبال استان تهران در حالی از این پروژه‌های بزرگ رونمایی کرد که قرار است استعدادیابی بازیکنان زیر ۱۵ سال نیز در خردادماه آغاز شود. طبق برآورد هیئت فوتبال استان تهران بیش از ۱۷۰۰ هزار بازیکن در این عملیات بزرگ استعدادیابی خواهند شد.

کد خبر 6097837

دیگر خبرها

  • استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۴ اردیبهشت