Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:32:58 GMT

تفاهم‌نامه‌ای برای احیای جنگل‌های بلوط زاگرس

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۱۲۵۴

تفاهم‌نامه‌ای برای احیای جنگل‌های بلوط زاگرس

به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک و چهارجانبه بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و چند نهاد دیگر؛ این مرکز پژوهشی، برای احیای روستای الگن کهگیلویه و بویراحمد و جنگل‌های بلوط زاگرس همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ همکاری برای احیاء روستای الگن و جنگل‌های بلوط زاگرس به امضای ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، موسسه سفیران امید چاروسا (بنیاد الگن) و شرکت مهندسان مشاور عمارت خورشید رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که در راستای اولویت‌های سال جاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و به منظور توسعه همکاری‌های علمی و کاربردی و بهره‌گیری از توان گروه‌های پژوهشی، جامعه حرفه‌ای، نیروهای داوطلب و ساکنان بومی روستای الگن و سکونتگاه‌های همجوار آن در احیای ساختارهای طبیعی، فرهنگی و میراثی و حوزه نفوذ فرهنگی و طبیعی روستای الگن در استان کهگیلویه و بویراحمد، این تفاهم‌نامه به امضای متولیان این نهادها رسید.

بهروز عمرانی - رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - آمادگی این مرکز را برای همکاری برای ثبت روستا در فهرست ملی و همچنین حمایت‌های علمی و پژوهشی در خصوص آموزش و احیای هنرهای سنتی و مطالعات مردم‌شناسی منطقه اعلام کرد.

همچنین مجید صفایی - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد – نیز با تاکید بر انجام اقدامات لازم برای مرمت بناهای تاریخی و خانه‌های روستایی منطقه، هدف از این همکاری را فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم گردشگری پایدار و مبتنی بر بوم گردی که روستای الگن به عنوان یک نمونه پایلوت و الگو در این منطقه خواهد بود، دانست .

به گفته‌ی او سایر روستاهای منطقه نیز برای همکاری و همراهی با چنین طرح‌هایی ترغیب و اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگل های زاگرس آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد روستای الگن تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6088680

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد