Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار نفر از جوانان و نوجوانان ایلامی عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند، گفت: برنامه های اوقت فراغت کانون های مساجد با سه محور فرهنگ، هنر و نوآوری در تابستان سال جاری برگزار می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور»  با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق مختلف استان فعالیت دارند، اظهار کرد:  در راستای اجرای فرهنگی، دینی، قرآنی، هنری و مذهبی در طول سال برنامه های متنوعی برگزار می شود که هدف از اجرای این برنامه ها جذب جوانان به مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قریب ۷۵ درصد کانون های فرهنگی و هنری در سطح مناطق روستایی استان فعالیت دارند، ابراز کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان در سامانانه بچه های مسجد ثبت نام کرده و عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: کانون های مساجد استان از اسفند ماه سال گذشته تا کنون در راستای مبارزه با کرونا فعالیت های گسترده ای در استان از جمله ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، برگزاری دوره های آموزشی مبارزه با کرونا، اطلاع رسانی و تبلیغات شیوه های جلوگیری از شیوع کرونا، راه اندازی کارگاه ماسک، مشارکت در پویش امید و همدلی، اجرای طرح ملی راهکار و مشارکت در  پویش های مختلف در فضای مجازی داشته است.

چراغی پور با اشاره به اینکه در سال جاری طرح ملی اوقات فراغت کانون های مساجد با عنوان طح تابستانه فهما (فرهنگی و هنری مساجد ایران)  برگزار می شود، گفت:  یکی از بخش های مهم حیات انسان ها اوقات فراغت است که باید برای گذراندن اوقات فراقت برنامه ریزی مناسبی انجام شود، امسال با توجه به بحث شیوع کرونا برنامه ها با نگاه ویژه تری برای جوانان و نوجوانان عضو کانون های مساجد با محوریت فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: محور برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد امام جماعت و هیئت امنای مساجد است که با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج، هیئت های مذهبی و دستگاه هایی که در مسجد حضور دارند، برنامه های و فعالیت های کانون های مساجد برگزار می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: رشد و پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله، استفاده از ظرفیت‌های خود جوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد که در خصوص مبارزه با کرونا و غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های مساجد با برگزاری برنامه های متنوع دینی و فرهنگی از جمله اهداف  طرح تابستانه فهما است.

چراغی‌پور ادامه داد: برنامه های طرح اوقات فراغت در سال جاری با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی و  اخذ مجوزهای بهداشتی از مراکز مراجع ذی صلاح برای هر گونه مراسم و کلاس های آموزشی برگزار می شود و همه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی در اجرای برنامه ها هستند.

وی با بیان اینکه برنامه های سال جاری در ۳ بخش تحت عنوان  شبستان فرهنگ، شبستان هنر و شبستان نوآوری برنامه ریزی شده است، یادآور شد: در بخش  شبستان فرهنگ، برنامه هایی از جمله برگزاری نمایشگاه، بازدید از کتابخانه، ساخت  بولتن، فعالیت های مجازی، سایت های اطلاع رسانی، بازدید از اماکن تولیدی، برگزاری اردو، ارائه طرح های جدید، ایجاد کارگاه های مختلف کارآفرینی، سرود، نمایش، فیلم و  کلاس های قرآنی،  احکام و اخلاق، معرفی کتاب، مواسات، سلامت و تندرستی و فعالیت های اجتماعی مد نظر قرار دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  ابراز کرد: در بخش شبستان هنر برنامه هایی از جمله کلیپ سرود ترکیبی و مذهبی، تعزیه و ویژه برنامه های ماه محرم، فیلم کوتاه داستانی، نماهنگ و مهارت نویسندگی و فعالیت هایی با محوریت احیای ارزش های دینی و اسلامی و تاثیرگذاری کانون های فرهنگی و هنری به زبان هنر مورد توجه قرار دارد.

چراغی‌پور با بیان اینکه بخش شبستان نوآوری به ۲ بخش کارآفرینی و فناوری تقسیم شده است، تصریح کرد: کارآفرینی، ایجاد نمایشگاه، اشتغال و ایجاد کارگاه های تولیدی در سطح کانون های مساجد، کارآفرینی خلاق و فراخوان کارآفرینی خلاق، فناوری، شبکه مجازی و ساخت نرم افزار، تولید بازی های رایانه ای، نرم افزار و حجاب و عفاف  از محور بخش شبستان نوآوری است.

وی در پایان از برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم در سطح این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در قالب دیدار با خانواده معظم شهدا توسط کانون‌های مساجد به صورت محله به محله به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح استان ایلام برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کانون فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد برگزار می شود اوقات فراغت چراغی پور برنامه ها سال جاری طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی