Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی محفوظی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه قطعاً شما بیش از ما از وضعیت محیط زیستی در استان‌ها مطلع هستید، اظهار کرد: بیش از ۱۱۰ سال پیش اولین چاه نفت در شهرستان مسجدسلیمان حفر شد، اولین و مدرن‌ترین پالایشگاه در آبادان ساخته شد ولی مردم این شهر مانع از انتقال گاز و نفت به دیگر استان‌های کشور نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این استان دو قوم غیور لر و عرب را دارد، افزود: مردم این استان همیشه برای جان‌فشانی برای کشور پیش‌قدم بودند و در تاریخ این مرز و بوم ثبت شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با طرح سوال «چگونه نفت به هزار کیلومتر بالاتر می‌رود اما آب به استان وارد نمی‌شود؟» بیان کرد: دو رودخانه کارون و بهمنشیر در استان خوزستان متعلق به کل کشور است که اکنون در حال خشک شدن هستند.

محفوظی عنوان کرد: اگر امروز استان تهران با مشکلاتی که ما با آن در استان خوزستان روبه‌رو هستیم، روبه‌رو نیست و در برخی از مسائل از کشورهای اروپایی پیشی گرفته است به واسطه نفت و گازی است که از این استان به مرکز می‌رود.

وی تصریح کرد: تالاب هور و شادگان در هیچ جای علمی نوشته نشده‌اند تا که از بین رفتن آن مشکلی را ایجاد نمی‌کند و مضرات زیادی را برای اکوسیستم وارد می‌کند.

نماینده مردم آبادان گفت: سه شهر جنوبی استان که شامل آبادان، خرمشهر و شادگان است دارای حاصلخیزترین زمین برای کشاورزی بودند که اکنون با نرسیدن آب به این مناطق، زمین‌های کشاورزی این مناطق به شوره‌زار تبدیل شده است.

محفوظی با اشاره به اینکه نخل‌ها در این منطقه در حال مرگ هستند، اظهار کرد: رسیدگی نکردن به این مسائل زیست‌محیطی خیانت به کل کشور است.

کد خبر 4967400

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده مردم آبادان در مجلس رودخانه کارون رودخانه بهمنشیر ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا دهه کرامت استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ پویش هشتگ معلم عزیزم بمناسبت روزمعلم در فضای مجازی صدا و سیمای آبادان راه اندازی شد.
علاقمندان برای شرکت در این پویش می‌توانند عکس یادگاری یا ویدئو‌های کوتاه خود را همراه با معلم‌هایی که میخواهند از آنها تشکر کنند در وب سایت تلوبیون یا از طریق شماره ۰۹۹۳۷۹۴۱۷۴۴ در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا، بله، شاد) به اشتراک و یا ارسال کنند.
به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای از طرف آموزش وپرورش شهرستان آبادان تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود
  • کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم
  • آب سه منقطه از خرمشهر قطع شد
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز