Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد شریعتمداری » روز دوشنبه در جلسه وبینار بین‌المللی تجربه‌نگاری الگوهای بهبود کسب و کارهای تعاونی در کشورهای مختلف، اظهار داشت: استفاده از تعاونی‌ها یکی از عدالت‌محورترین فعالیت‌های اقتصادی است.

وی افزود: انتخاب شعار اتحادیه تعاونی‌های جهانی مبنی برمباحث اقلیمی، نشان می‌دهد تعاونی‌ها به مسائل روز توجه دارند و یکی از بهترین اشکال برای تحقق اقتصاد سبز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون ادامه داد: تعاونی‌ها در کنار ایجاد عدالت اجتماعی، می‌تواننددنیای زیباتری را ترسیم کنند. ما به عنوان یکی از پیشتازترین‌ها در حوزه تعاونی‌ها می‌توانیم در این عرصه نقش‌آفرینی کنیم. البته تعاونی‌های ما هم اکنون نیز در این حوزه فعال هستند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، ما را از اهداف اساسی دور نکرده است، گفت: تعاونی یعنی حرکت مشارکت‌جویانه، از این رو با استفاده از تکنولوژی، امروز مسائل مربوط به تعاونی را در کشور و جهان بررسی شد.

شریعتمداری با بیان اینکه ۹۴ هزار تعاونی با ۱۰ میلیون نفر عضو در کشور داریم،  افزود: ۱.۷ میلیون اشتغال در حوزه های مختلف تولیدی، خدماتی و توزیعی ایجاد شده است. ۱۰۴ تعاونی توسعه عمران‌شهری در کشور تشکیل شده است.

وزیر کار ادامه داد: ۲۰ درصد از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی را به بخش تعاونی اختصاص خواهیم داد.

وی گفت: مرکز ملی توسعه تعاون را به زودی افتتاح خواهیم کرد؛ همچنین برای حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان با معاونت علمی رئیس جمهوری تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کردیم. از سویی دیگر در سال جاری بانک توسعه تعاون با افزایش سرمایه خدمات بیشتری امسال ارائه خواهد داد. صندوق ضمانت تعاونی‌ها با افزایش ۷۵ درصدی سقف ضمانت‌نامه‌های قابل صدور گام مهمی برای حمایت از تعاونی‌ها برداشته است. اتحادیه تسهیل‌گری نیز برای توسعه تعاون طی روزهای آتی افتتاح خواهد شد.

شریعتمداری با بیان اینکه ایران از اقتصاد سبز حمایت می‌کند، از آمادگی کشور برای نقش‌آفرینی در این حوزه و حمایت از تعاونی‌های متخصص در این بخش خبر داد.

همچنین در پایان این جلسه، سامانه اتحادیه تسهیل‌گری توسعه تعاون افتتاح شد.

برچسب‌ها محمد شریعتمداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری محمد شریعتمداری تعاونی ها توسعه تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد