Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهاروند: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند ایران را برای سرمایه‌گذاری و برقراری ارتباط ناامن جلوه دهند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس به نقل از ایرنا، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه عصر امروز (دوشنبه) در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهوری گفت: در چند سال اخیر در هر مسئله حقوقی بین‌المللی، ایران موفق بوده است؛ به ویژه وقتی که وزارت امور خارجه در رأس کار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی وارد مسائل حقوقی می‌شویم، موفق شدیم ولی در مورد مسائل سیاسی و زورگویی داستان کمی متفاوت است.

وی اضافه کرد: عناصر توسعه اقتصادی در ذات خود اقتصادی نیستند. در واقع توسعه اقتصادی در مسائلی است که ذاتا اقتصادی نیستند مانند رعایت حقوق بشر، قانونگذاری و نظام و دادگاه‌های عادلانه. اگر سرگرم کارهای اجرایی باشیم نمی‌توانیم کار ریشه‌ای انجام شده را به توسعه برسانیم.  

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به نقش قوه قضاییه در مبارزه با فساد گفت: اگر فقط مجازات‌ها را بگوییم موجب ناامنی اقتصادی و فرار سرمایه‌گذار می‌شود، بنابراین باید تبرئه‌ها و تشویق‌ها را هم گفت.

بهاروند با بیان اینکه مسائل بین‌المللی بر مسائل داخلی اثرگذار است، تصریح کرد: ما باید به مسائل بین المللی بها بدهیم. هدف بسیاری از اقدامات آمریکا و اسرائیل، امنیتی کردن ایران است. می‌خواهند ایران را برای سرمایه‌گذاری و برقراری ارتباط ناامن جلوه دهند. در برابر این امنیتی‌سازی باید جنبش نرم‌افزاری مبتنی بر ایران و اسلام را پیش برد.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی نتوانسته‌ایم در این زمینه کار نظری لازم را بکنیم، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که می‌کنیم باید منافع ایران و معیشت ایرانیان را در نظر بگیریم. مسائلی در حقوق بین‌المللی وجود دارد که رفع کردن آن، آسان است، ولی متاسفانه سعی نمی‌کنیم تعداد تضادها را کاهش دهیم.

بهاروند تاکید کرد: خیلی‌ها تلاش می‌کنند جای دیپلمات با غیر دیپلمات را عوض کنند. دیپلماسی بدیل ندارد. دیپلماسی تعریف شده است. هیچکس نمی‌تواند جای دیپلمات را بگیرد و هیچ چیزی هم نمی‌تواند جای دیپلماسی بگیرد. اگر نهادی در داخل کشور به سیاست خارجی کمک می‌کند، به معنای آمدن آنها به جای دیپلمات‌ها و دیپلماسی نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت امور خارجه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران، در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

آنگونه که مهر روایت کرده، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900137

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی