Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمر الوائلی در سخنانی افزود: بر این اساس روزانه ۲۵۰ محموله از ایران، به مدت دو روز در هفته از طریق مرز‌های شلمچه در بصره و مندلی واقع در استان دیاله وارد عراق خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید اقدامات پیشگیرانه از کرونا در ادارات بهداشت و درمان دو استان دنبال شود تا آن‌ها را در مرز برای اطمینان از ایمنی کارگران و کالا‌های ورودی و عاری بودن از آلودگی به ویروس جدید کرونا انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس گذرگاه‌های مرزی عراق اظهار کرد: تنها اجازه مبادله کالا داده می‌شود و از ورود مسافر به هر دلیلی به گذرگاه‌های مرزی جلوگیری می‌شود.

دولت عراق پیش از این در نیمه خرداد گذشته با بازگشایی گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) به روی واردات کالا از جمهوری اسلامی ایران به مدت دو روز در هفته موافقت کرد و اکنون در این خروجی مبادله تجاری جریان دارد.
اداره گذرگاه‌های مرزی عراق، اواسط مارس گذشته (اسفند ۹۸) گذرگاه‌های مرزی با ایران و همسایگان را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بست.
با وجود اقدام‌های سخت و شدید دولت، نگرانی‌ها در عراق از همه گیری گسترده ویروس کرونا در حال افزایش است.
قرنطینه و ممنوعیت رفت و آمد سراسری، بستن مرز‌های هوایی و زمینی، تعطیلی مراکز آموزشی، اداری، زیارتگاه ها، مساجد و لغو اجتماعات از جمله اقدام‌های دولت عراق برای جلوگیری از همه گیری ویروس به شمار می‌رود.
علیرغم این اقدام ها، در یک ماه گذشته روند ابتلا به ویروس کرونا در عراق با رشد چندین برابری رو به رو شده موضوعی که دولتمردان این کشور را به وحشت انداخته است.
بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت عراق که امروز منتشر شد، تاکنون ۶۲۲۷۵ مورد ابتلا، ۳۴۷۴۱ مورد بهبود یافته و ۲۵۶۷ فوتی ناشی از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مبادلات تجاری پارسی خبر گذرگاه مرزی گذرگاه های مرزی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران

به گزارش همشهری آنلاین ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه اش در فضای مجازی نوشت که فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.

کد خبر 848175 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه اقتصاد

دیگر خبرها

  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد