Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بالندگی و توانمندی‌های ایران است که برای آمریکا و رژیم صهیونیستی نگرانی ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ضمن خیرمقدم به وی گفت: مجموعه‌ای از همکاران وزارت امور خارجه امروز در این جلسه حضور دارند، گروهی از مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی هستند که به دلیل شرایط کرونایی و حفظ و رعایت پروتکل‌ها به این میزان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: ظریف تا چه میزان از منافع ایران شناخت دارد!

وی یادآورشد: امروز وزارت امور خارجه در صحنه خارجی با کشورها و گروه‌هایی مواجه است که از همه توان خود برای فشار بر مردم ایران استفاده می‌کنند. شاید کمتر زمانی برای هیچ کشوری به این میزان فشار از سوی برخی قدرت‌ها به ویژه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی دیده نشده و  بالندگی و توانمندی‌های ایران است که برای آنها نگرانی ایجاد کرده و موجب صف‌کشی شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به حضور روز یکشنبه خود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت امور خارجه در این جنگ دشوار  مجبور است مقابل دوستان داخلی به دفاع از خود بپردازد. اگرچه وظیفه خود می‌دانیم از کشور دفاع کنیم. همه همکاران من همه ناملایمات و توهین‌ها را به جان می‌خرند، ‌ولی بعضا مجبور می‌شوند ‌نکاتی که برای دفاع از خود لازم است را بگویند، ولی برای منافع ملی مناسب نیست، به زبان جاری نکنند. این رسم ما بوده و در یک سال آینده هم به این عهد پایبند خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: حضور ظریف در مجلس تداعی گر چه موضوعاتی بود؟

وی ادامه داد: از آفات دیپلماسی آمدن به کف خیابان است، جای دیپلماسی کف خیابان نیست. ما مشکلات عمده‌ای داریم مانند توافق ۲۵ ساله با چین یا کنوانسیون جامع خطر. این دو مورد از دستاوردهای دولت است. اگر روابط ما با همسایگان مبتنی بر حسن‌ همجواری باشد، هیچ چیزی جز کنوانسیون جامع خطر کمک نمی‌کند.  

وزیر امور خارجه افزود: در رابطه با چین هم اصلاح‌طلبان، هم اصولگرایان و هم ضد انقلاب فعالیت شدیدی دارند. در مورد برجام نیز همین کار را کردند. از دیپلماسی کاریکاتوری ساخته و آن را دفع کرده و نفهمیدند که چه کردند.  

ظریف یادآور شد: در مورد سند ۲۵ ساله در حال مذاکره هستیم و مذاکرات ما تازه شروع شده است. چینی‌ها ملاحظاتی دارند. نماینده‌ای گفت چرا نمایندگان در سفرها و مذاکرات نیستند. همان برادر در مذاکرات سری من و پوتین حضور داشت و بعد از آن گفت قرار است روسیه از ما نفت بخرد. همان گفته موجب قطع خرید نفت ایران از سوی روسیه شد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: وزارت خارجه بیشترین ملاحظه را برای شفافیت دارد، اما دیپلماسی متاسفانه به کف خیابان آمده که خطر بزرگی برای ماست.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم وزارت خارجه وزارت امور خارجه روسیه ولادیمیر پوتین برجام امور خارجه چین رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی پوتین اسحاق جهانگیری محمدجواد ظریف وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد