Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش آمار مراجعات سرپایی کرونا در تهران و محدودیت تخت‌های بستری در پی ارائه خدمات همزمان به بیماران کرونایی و غیر کرونایی واکنش‌ها و هشدارهای رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران را در پی داشت.

 در نخستین واکنش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن ابراز نگرانی نسبت به موج افزایشی بیماران کووید 19 به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دستور داد، آماده موج دوم کرونا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر اینکه ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌ها محدود است از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در مکان‌های شلوغ و پرتردد حتماً از ماسک استفاده کنند.
همزمان با برداشته شدن محدودیت‌ها و بازگشایی مشاغل مسئولان نظام سلامت کشور مدام به مردم توصیه می‌کنند که استفاده از ماسک و حتی ماسک‌های خانگی و پارچه‌ای در کنترل بیماری کرونا مؤثر است. امروز نیز رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در یک سخنرانی عنوان کرد؛ اصل استفاده از ماسک ضریب بازتولید بیماری کرونا را کاهش می‌دهد و ظرف 14 تا 28 روز می‌توان از اپیدمی خارج شد. کیانوش جهانپور این را هم گفت که به‌طور میانگین واکسن‌ها 70 تا 75 درصد مصونیت ایجاد می‌کنند ولی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها تا 95 درصد می‌توان از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد و در واقع این خود یک واکسن است. به دنبال ادامه روند افزایشی آمار جانباختگان کرونا درتهران معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از احتمال بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی به تهران خبر می‌دهد. به گفته محسن فرهادی؛ در وضعیت تهران هنوز تغییری مشاهده نشده و با این روند رشد بیماری، پیش‌بینی می‌شود برخی از محدودیت‌ها مجدداً باز گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره وضعیت بیمارستان‌های کشور‌ بویژه شهر تهران که گفته می‌شود با کمبود تخت مواجه شده است، به «ایلنا» گفت:‌ در هفته‌های اخیر بویژه از تیرماه در تهران آمار فراوانی یا شیوع بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش است. هر روزه در مراکز تحت پوشش ما آمار ترخیص‌شدگان نسبت به آمار بستری شدگان افزایش داشته، ‌البته مراجعات سرپایی نیز با روند افزایشی همراه بوده است.
به گفته «جلیل کوهپایه‌زاده»؛ مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران همواره با محدودیت‌ در زمینه تخت‌های بستری رو به رو است چرا که  در کنار ارائه خدمت به بیماران کرونایی، بیماران غیرکرونایی نیز در این مراکز درمانی خدمت دریافت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر ایجاد تریاژ‌های دوگانه از سوی بیمارستان‌ها عنوان کرد: بیمارستان‌ها باید یک تریاژ حاد تنفسی و یک تریاژ بیماران غیرحاد تنفسی در نظر بگیرند. علاوه بر این بیمارستان‌ها باید اورژانس‌ها را که محل اول تماس با این بیماری است به شکلی تفکیک کنند که بیماری حاد تنفسی در افراد مبتلا یا مشکوک به سایرین منتقل نشود. دکتر کوهپایه‌زاده گفت: اگر خیلی از افراد را در بیمارستان بستری نکنیم و به صورت سرپایی به آنها رسیدگی شود دیگر مشکلات تردد و شلوغی تخت‌ها در بیمارستان‌ها را نخواهیم داشت. کوهپایه‌زاده در واکنش به اینکه گفته می‌شود ۵۰ درصد از افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، گفت: از میان مراجعه کنندگانی که به بیمارستان می‌آیند، شاید ۱۵ درصد هم بستری
نشوند.

تخت‌های ICU در البرز پر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز هم گفت: بدون شک اگر مردم مثل موج اول همکاری خوبی با مجموعه بهداشت و درمان داشته باشند، از موج دوم هم به سلامت عبور خواهیم کرد. حسین کریم روز دوشنبه  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موج دوم ویروس کرونا در مقایسه با موج اول شیب تندتری دارد، اظهار کرد: آغاز موج دوم شیوع کرونا در البرز باعث افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پر شدن تخت‌های «آی سی یو» استان شده است. وی افزود: هر چند برخی از شهرستان‌های البرز در وضعیت قرمز قرار دارند ولی مجموعه استان هنوز در وضعیت زرد است و شرایط بحرانی ندارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها مراکز درمانی موج دوم تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت