Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردن برای بررسی مسئله منازعه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه چند کشور عربی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، اردن، امروز (دوشنبه)، برای بررسی آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین، خواستار برگزاری نشستی در سطح وزاری خارجه چند کشور عربی شد.

به گزارش خبرگزاری «عمون»، وزرای خارجه اردن، امارات، عربستان سعودی، مصر، مغرب، فلسطین، تونس، عمان و کویت فردا (سه‌شنبه) نشستی برای بررسی تحولات مروبط به مسئله فلسطین خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، وزرای کشور‌های یادشده از طریق ویدئو کنفرانس تلاش‌های صورت گرفته در راستای حمایت از ملت فلسطین و پشت سر گذاشتن چالش‌هایی را که روند صلح با آن مواجه است، بررسی خواهند کرد.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که کشور‌های شرکت‌کننده در نشست یادشده در ارتباط با آغاز مجدد مذاکراتی «جدی» و «مؤثر» در راستای برقراری صلحی عادلانه و فراگیر بر پایه راهکار دو دولتی و طبق حقوق بین‌الملل و اقدام صلح کشور‌های عربی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

این درخواست درست پس از آن است که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (دوشنبه) اعلام کرد، آماده مذاکره با رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین‌المللی و با نظارت کمیته چهارجانبه بین‌المللی صلح (متشکل از آمریکا، سازمان ملل، روسیه و اتحادیه اروپا) است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردن فلسطین وزرای عرب سران عرب اتحادیه عرب کرانه باختری الحاق کرانه باختری برای بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی می‌گوید که این سازمان به «تعامل خود در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفت‌وگوی سازنده» با طالبان ادامه می‌دهد.

طاها این اظهارات را در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا مطرح کرده است.

وی در این نشست از کشورهای عضو این سازمان نیز خواست تا از تلاش‌های بشردوستانه‌ برای افغانستان حمایت کنند.

سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی گفت این سازمان به تلاش‌‌های خود برای کمک بشردوستانه و گفتگو با مقام‌های حاکم در افغانستان ادامه می‌دهد.

حسین ابراهیم طه در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا از کشورهای عضو این سازمان خواست که از طریق صندوق امانت افغانستان تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی، سخاوتمندانه به این کشور کمک کنند.

این درحالیست که هیأتی از طالبان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه این گروه نیز در این نشست شرکت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • اردن: نتانیاهو توافق آتش بس را به خطر می اندازد
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال