Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران عصر دوشنبه در حاشیه رهاسازی بچه ماهیان گفت: کمک به تکثیر طبیعی با هدف حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر صورت می‌گیرد.

وی افزود: در اداره کل شیلات استان مازندران، ۱۱۵ تشکل صیادی در سه بخش ماهیان استخوانی، کیلکا و خاویاری وجود دارد که در این سه فضا با فعالیت ۵ هزار صیاد، سالانه حدود ۳۰ هزار تن صید با ارزش اقتصادی ۴۰۰ میلیارد تومان حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم کریم زاده تصریح کرد: در اداره کل شیلات مازندران، ۲۴ رشته رودخانه مهم شیلاتی وجود دارد و ۹۰ درصد گونه‌هایی که در دریای خزر زندگی می‌کنند از گونه‌های رودکوچ یا به عبارتی گونه‌های آن ابل هستند که برای زاد و ولد باید به بالادست رودخانه بروند اما گاهاً شرایط نامناسب زیست محیطی به دلیل ورود انواع آلاینده‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی به رودخانه مانع مهاجرت آبزیان به بالادست رودخانه‌ها و همچنین زاد و ولد می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تدابیر اداره کل شیلات مازندران جهت حفظ و بازسازی ذخایر با مشارکت جامعه صیادی و مراکز تکثیر، در دو مسیر سالانه به تولید ۱۰۵ میلیون و در یک مسیر به تولید ۸۰ میلیون بچه ماهی اقدام می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران اضافه کرد: با مشارکت جامعه صیادی در کل نوار ساحلی در زمین‌های بلااستفاده ای که وجود دارد به احداث استخر پرداختیم و ۲۵ میلیون ماهی‌ها را بدون هیچ گونه استرس برای فرایند زاد و ولد وارد این فضا شد.

وی گفت: در سال جاری ۳۱ رشته رودخانه در سطح استان بر اساس خواص فیزیکی و شیمیایی بررسی شد که استعداد رهاسازی دارند.

کد خبر 4967711

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل شیلات مازندران ماهی بچه ماهی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان دهه کرامت مجلس شورای اسلامی شیلات مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم

روستای شورکش از توابع شهرستان بابل استان مازندران است. بر روی رودخانه این روستا پل چوبی که هیچگونه ایمنی ندارد جهت عبور اهالی در نظر گرفته شده است اما با بارش های اخیر و سیلابی شدن رودخانه تنها پل چوبی این رودخانه تخریب شد و اهالی این روستا را با مشکل مواجه کرد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی و ساخت پل بر روی این رودخانه را کرد.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

عبور دلهره‌آور و ترسناک از رودخانه کشکان پلدختر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر