Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@20:17:10 GMT

درخواست استفاده از ماسک، مشکل‌ساز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۵۶۲۷

ساعت 24 -صاحب یک کافه در کینگستون کانادا پس از درخواست از مشتری برای استفاده از ماسک مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت. مدتی است که مقامات بهداشتی کانادا استفاده از ماسک را تقریباً در تمام اماکن عمومی اجباری کرده اند. اما به نظر می‌رسد این موضوع از سوی بسیاری از افراد مورد قبول واقع نشده است.

صاحب یک کافه در کینگستون کانادا پس از درخواست از مشتری برای استفاده از ماسک مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی است که مقامات بهداشتی کانادا استفاده از ماسک را تقریباً در تمام اماکن عمومی اجباری کرده اند. اما به نظر می‌رسد این موضوع از سوی بسیاری از افراد مورد قبول واقع نشده است.

به نظر می‌رسد استفاده از ماسک تا مدت‌ها برای بسیاری از ما اجباری خواهد بود، چرا که ویروس کرونا، کماکان در سراسر جهان در حال انتشار و قربانی گرفتن است.

بسیاری از مردم در سراسر جهان از قوانین مبارزه با کرونا تبعیت می‌کنند و این در حالی است که برخی دیگر نیز به این قوانین بی تفاوتند. برخی دیگر نیز در کنار بی تفاوتی به پروتکل‌های بهداشتی، واکنش‌های بسیار تلخ عصبی نشان می‌دهند و این همان اتفاقی است که در یک قهوه فروشی کینگستون رخ داد.

ویدژ بانرجی از اقلیت‌های مهاجر و رنگین پوست کانادا کهه صاحب کافه است می‌گوید: «ما از مدت‌ها قبل برای رعایت بهداشت در کافه خود ماسک‌های یکبار مصرف را ذخیره کردیم و در اختیار مشتریان قرار می‌دادیم. اما وقتی کارگر جوان ما از یکی از مراجعان کافه درخواست کرد که ماسک استفاده کند وی ناراحت شد و سپس منتظر ماند تا قهوه خانه تقریباً خالی شود، و سپس شروع به توهین‌های نژادپرستانه بسیار بد کرد.»

این فرد مهاجم در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «اصلا چرا شما اینجا هستید؟ شما باید به کشور خود برگردید. شما مهاجرهای رنگین پوست شغل ما را می‌گیرید.» این حمله در حالی صورت گرفت که اساسا هدف خدمتکار از هشدار ماسک چیزی به جز سلامت مراجعان نبود.

با توجه به تداوم بیماری کرونا به نظر می‌رسد برخی از مردم نسبت به این بیماری بی تفاوت شده اند و حتی پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت نمی‌کنند.

انتخاب

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ماسک استفاده از ماسک نظر می رسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب آبادی، در مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در دو کشور کانادا و سوئد، اظهار داشت: بحث حقوق بشر موضوع مهمی است و دارای ۲ بعد در کشور ما است، یک بُعد حمایت و ارتقای حقوق بشر در داخل کشور است و یک بعد دیگر هم این است که از آنجایی که ما کشوری هستیم که در آماج اتهامات و حملات حقوق بشری از سوی برخی کشورها که ادعای حقوق بشری دارند، قرار داریم؛ از این رو وظیفه داریم وضعیت حقوق بشر را در این کشورها رصد کنیم و ببینیم آیا واقعاً این کشورها صلاحیت صحبت کردن در حوزه حقوق بشر و گزارش تولید کردن و یا اقدامات سیاسی انجام دادن، هستند یا خیر.

وی ادامه داد: از تحولات اکتبر سال گذشته در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد رویکرد جامعه بین‌المللی و خود ما نسبت به حقوق بشر باید تغییر کند.

غریب آبادی افزود: ما برای اولین بار به صورت مکتوب تصمیم گرفتیم گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران را تدوین و منتشر کنیم و این گزارش را در نیمه اول امسال به افکار عمومی عرضه می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: یکی از کارهایی که ما در ستاد حقوق بشر انجام می دهیم، رصد وضعیت حقوق بشر در بعضی از کشورها است که گاهی اوقات از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود که ممکن است بگویند نگاه ژورنالیستی است، ما آمدیم از گزارشات سازمان های حقوق بشری استفاده کردیم و این گزارشات را مبنا قرار دادیم و از هیچ رسانه‌ای استفاده نکرده ایم.

غریب آبادی افزود: رویکرد ما در حقوق بشر تدافعی نیست اما رویکرد فعالانه و تهاجمی داریم و برای این رویکردها برنامه‌ریزی می کنیم و به زودی ظرف یک ماه آینده رویکرد تهاجمی در حقوق بشر را نهایی می کنیم که مبنای دستگاه ها در داخل و خارج کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این سیاست ابعاد مختلفی دارد قبلاً هم رویکرد تهاجمی داشتیم اما خیلی فعال نبود که امیدواریم تا یک ماه دیگر این رویکرد ابلاغ شود تا پررنگ تر رویکرد تهاجمی پیگیری شود.

غریب آبادی ادامه داد: کتاب هایی از کانادا و سوئد که به عنوان اولین مجموعه منتشر شد، کانادا کشوری است که خود گرفتار نقض حقوق بشر است و حداقل کاری که جمهوری اسلامی می‌تواند بکند این است که کانادا را که مدعی حقوق بشر است را به مردم بشناساند و بگوید که کشوری که خود مدعی حقوق بشر است گرفتار نقص حقوق بشر است. همچنین آنها نگران حقوق بشر نیستند و متاسفانه حقوق بشر تبدیل به یک پدیده سیاسی شده است.

دبیر ستاد حقوث بشر خاطر نشان کرد: اگر حقوق بشر وجود دارد، معاهدات و سازمان حقوق بشری وجود دارد، چرا ما شاهد جنایات حقوق بشری در غزه هستیم و هیچکدام از این سازوکارها موثر نمی‌شود و یک قطعنامه محکومیت جنایات حقوق بشری تصویب نمی‌شود.

کد خبر 6092664

دیگر خبرها

  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده