Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، برنامه‌ریزی های انجام شده در حوزه CNG ، سرمایه گذاری در زمینه احداث جایگاه های عرضه و روی آوردن مردم به استفاده از این سوخت ارزان قیمت و پاک نشانه اهمیت گاز طبیعی در حوزه حمل و نقل است که در نهایت منجر به کاهش مصرف بنزین خواهد شد.

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهمیت گاز طبیعی در صنعت حمل و نقل اظهار کرد: تقاضا برای انرژی در طول چند دهه گذشته افزایش بی سابقه ای یافته است که در بخش حمل و نقل نیز پس از نصب موتورهای گاز سوز روی خودروها، صنعت گاز طبیعی نقش بسیار مهمی در تامین سوخت بخش حمل و نقل ایفا می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت های فسیلی و توسعه تکنولوژی مایع سازی گاز مورد توجه واقع شده است که نشان اهمیت گاز طبیعی در تمامی بخش ها دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص تعداد جایگاه‌های CNG در استان افزود: در حال حاضر 52 باب جایگاه در سطح استان کردستان وجود دارد که پراکندگی آن‌ها در شهرستان های سنندج  15 جایگاه، سقز 8 جایگاه، بانه 4 جایگاه، دیواندره 4 جایگاه، بیجار 3 جایگاه، مریوان 4 جایگاه، کامیاران 4 جایگاه، قروه 3 جایگاه، دهگلان 2 جایگاه، سروآباد 2 جایگاه و در شهرهای دزج و سریش آباد شهرستان قروه و موچش شهرستان کامیاران نیز هرکدام یک جایگاه در حال ارائه خدمات است.

وی با اشاره به مصرف خرداد ماه جایگاه های CNG استان بیان داشت : با جمع آوری مصرف در 49 جایگاه فعال در سطح استان کردستان کنتورهای نمایشگر عدد 14 میلیون و 528 هزار و 660 متر مکعب را نشان می دهد که با مقایسه با مصرف سال گذشته نشانگر افزایش مصرف گاز طبیعی در این بخش است .

وی یادآور شد : در خرداد ماه سال 98 مصرف کل جایگاه های CNG استان 13 میلیون و 626 هزار متر مکعب بوده است

لازم به ذکر است در خرداد ماه از تعداد 52 جایگاه موجود در استان کردستان مصرف 49 جایگاه ثبت و 3 جایگاه مصرفی نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان کردستان جایگاه های CNG گاز طبیعی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • سد کوثر پر شد
  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود