Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون قضایی دادستان تهران با حضور در یک بخش خبری گفت: شناسایی‌های عمیقی از افراد صوری و ذینفعان پشت پرده صورت گرفته؛ برخورد با این افراد جدی خواهد بود و تا سروسامان گرفتن وضعیت ارزی ادامه خواهد یافت. تاریخ انتشار: 22:31 - 16 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۳۲۳

خبرگزاری میزان - محمدرضا پسندیده صاحبی در بخش خبری ۲۱ اظهار کرد: باتوجه به شرایط جنگ اقتصادی در چند سال گذشته، عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو در حوزه ارزی مرتکب تخلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تخلف اول مربوط به گروهی از صادرکنندگان است که ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد نکردند و تخلف دوم مربوط واردکنندگانی است که ارز دولتی گرفتند، ولی کالایی وارد کشور نکردند ویا کالای وارده را با قیمت مصوب دولتی به فروش نرساندند.

این مقام قضایی ادامه داد: قوه قضاییه باتوجه به تسلط بسیار گسترده و شناسایی‌های انجام شده برخورد‌هایی را انجام داده است.

پسندیده افزود: شناسایی‌های عمیقی از افراد صوری و ذینفعان پشت پرده صورت گرفته؛ برخورد با این افراد جدی خواهد بود و تا سروسامان گرفتن وضعیت ارزی ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: ختم رسیدگی به پرونده گروه عظام در موضوع دریافت تسهیلات بانکی اعلام شد/ قاضی صلواتی: در موعد مقرر قانونی حکم صادر می‌شود

پسندیده درخصوص اعلام اسامی متخلفان حوزه ارزی نیز گفت: امروز رییس قوه قضاییه بر این موضوع تاکید کرد. رییس بانک مرکزی اعلام کرد به متخلفین دو هفته فرصت داده‌اند تا ارز را بازگردانند؛ قوه قضاییه منتظر این دو هفته است و اینبار برخورد قوه قضاییه با ذینفعان پشت پرده انجام خواهد شد.


معاون قضایی دادستان تهران اظهار کرد: موضوع عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات و واردات چند مشکل دارد زیرساخت‌های نظارتی ضعیف است؛ وقتی کارت بازرگانی بدون اعتبارسنجی به صادرکننده ارائه می‌شود و او در بازگشت ارز حاصل از صادرات خلف وعده می‌کند و سراغ او می‌روید می‌بینید یا وجود خارجی ندارد یا اصلا صادرکننده نیست.

این مقام قضایی گفت: قوه قضاییه قبل از معرفی ۱۵۰ شخصی که بانک مرکزی در نوبت اول به دادسرای تهران معرفی کرد اقدامات خود را شروع کرده و حتی به حکم قطعی رسانده بود. افرادی که مورد تعقیب قرار گرفتند حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو ارز را بازگرداندند و بسیاری از این افراد قابل شناسایی نبودند که نشان دهنده زیرساخت‌های ضعیف نظارتی است.

وی بیان داشت: درسال ۹۷ که آغاز التهابات ارزی بود آمار کسانیکه برای اولین‌بار کارت بازرگانی گرفتند بسیار افزایش یافت؛ این‌ها صادرکننده واقعی نبودند، این افراد را چه کسانی آوردند؟

پسندیده خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب قوه قضاییه در دوره جدید شناسایی افراد متقلبی است که پشت پرده این قضایا هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان تهران قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش خبرآنلاین،‌ دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.
قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899327

دیگر خبرها

  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • تقویم نجومی امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد