Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر عراق و رئیس پارلمان این کشور ضمن محکوم کردن ترور «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی این کشور در بغداد خواستار شناسایی و دستگیری عاملان عملیات ترور شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، اقدام افراد مسلح ناشناس در ترور «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی این کشور در بغداد را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه الکاظمی آمده است: «از خبر شهادت الهاشمی به دست افراد مسلح ناشناس بسیار اندوهگین شدیم. وی از صاحبان فکر و اندیشه در عرصه ملی عراق و حامی نیروهای قهرمان ما در مبارزه با داعش بود و سهم بسزایی در انجام گفت‌وگوهای سیاسی و امنیتی مهم کشور داشت».  

نخست وزیر عراق وعده داده تا عاملان ترور تحت تعقیب قرار بگیرند و به سزای اعمال خود برسند.

وی تاکید کرد که دولت اجازه نخواهد داد تا عملیات ترور بار دیگر به عراق بازگردد و به امنیت و ثبات آن خدشه وارد شود.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز ترور الهاشمی را محکوم کرد و از دستگاه‌های امنیتی عراق خواست تا برای شناسایی و دستگیری عاملان ترور اقدام کنند.

«هشام الهاشمی» تحلیلگر سیاسی عراقی شامگاه دوشنبه در منطقه «زیونه» در بغداد به دست افرادی مسلح ترور شد که این مساله واکنش مسئولان سیاسی و امنیتی عراق را بر عهده داشت

برخی منابع اعلام کردند که گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور هشام الهاشمی، تحلیلگر عراقی را به عهده گرفت.

هیئت حشد شعبی با تسلیت گفتن به مناسبت ترور هشام الهاشمی خواستار دستگیری گروه‌های تروریستی شد که وی را ترور کردند.

هیئت حشد شعبی در بیانیه خود اعلام کرد الهاشمی از مطرح ترین نویسندگان و کارشناسان امور گروه تروریستی داعش بود و نقش بزرگی در افشای اسرار و بازیهای آنها داشت.

انتهای پیام

R1283/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مصطفی الکاظمی کشور عراق بیشتر بخوانید... عراق|ترور یک کارشناس امنیتی در بغداد/ درخواست حشد شعبی برای دستگیری قاتلان الهاشمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی کشور عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق هشام الهاشمی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا