Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

میلاد امینی مدیرعامل این صندوق از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر و صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای تحقق منویات و تذکرات مقام معظم رهبری در اجرای طرح بافت پیرامون حرم های مطهر و رعایت سیاست‌های کلی نظام در حوزه شهرسازی و انجام وظایف و مأموریت‌های طرفین به منظور حفظ، احیا و گسترش ارزش‌های معماری اسلامی ایرانی در بافت پیرامون حرم مطهر و حفظ شأن و جایگاه حرم در سیمای شهر و شکل‌گیری فضاها و کارکردهای متناسب با آستانه‌ای مقدس و ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر گفت: تعیین و تصویب کاربری بناهای تاریخی و ثبت ملی متناسب با طرح مصوب بافت پیرامون حرم های مطهر و اعطای تسهیلات برای مرمت، احیا و بهره برداری از طریق حمایت از مجاورین و مالکین و بخش غیردولتی و در اختیار قرار دادن خدمات فنی و مهندسی از موضوعات مورد توافق طرفین در تفاهم نامه است.

وی تجهیز و تخصیص منابع لازم برای اعطای تسهیلات ترجیحی برای مرمت و احیای بناهای یاد شده، مدیریت و جلب مشارکت مردمی و هماهنگی ذی‌نفعان برای اقدام مشترک اجرایی و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی برای تسریع و تسهیل در اجرای پروژه‌های بافت پیرامونی حرم‌های مطهر را از موضوعات دیگر مورد تفاهم نام برد.

امینی خاطر نشان کرد: برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه مذکور کارگروه اجرایی طرفین تفاهم نامه برای برنامه‌ریزی و تهیه بسته جامع اقدام به منظور تسریع در اجرای طرح‌های مصوب به ویژه در زمینه استفاده از فرصت‌های گردشگری و بوم‌گردی مذهبی تشکیل می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نوسازی بافت های فرسوده میلاد امینی طرح حرم های مطهر صراط بافت پیرامون حرم های مطهر پیرامون حرم تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

صدور ۳۵ درصد پروانه‌های بافت فرسوده به صورت تک واحدی

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آنها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

کد خبر 6095613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده