Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@07:53:05 GMT

کاهش آمار موالید باعث شرمساری است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۷۵۰۱

کاهش آمار موالید باعث شرمساری است

به گزارش «تابناک»، سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به معضلات اقتصادی و فرهنگی جامعه که موجبات کاهش آمار ازدواج و موالید را فراهم ساخته است، گفت: بحث جمعیت یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون فرهنگی است. این موضوع با مباحثی همچون ازدواج، اشتغال و مسکن مرتبط است. هفته آینده نیز در جلسات کمیسیون، موضوعات مرتبط با این حوزه را مورد بررسی و گفتمان قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: به هر جهت اکنون آمار تأخیر در ازدواج در حال افزایش و آمار موالید ما به شدت در حال کاهش است. برای مثال براساس آمارها تا سال ۹۸ کاهش حدود ۱۰۰ هزار موالید را در سال شاهد هستیم. طبق این آمار در سال ۹۴ و ۹۵ تقریبا یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوزاد داشتیم اما امسال این آمار به حدود یک میلیون و ۱۰۰ و خورده‌ای هزار کاهش داشته است. این موضوع باعث شرمساری است.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: هنگامی که به دنبال جست‌وجوی دلایل این موضوع هستیم به موضوعاتی همچون اشتغال، مسکن، تورم و همچنین تغییر دیدگاه‌های فرهنگی و باورها در این عرصه همچون گرایش به مقولاتی در امر تجمل‌گرایی برمی‌خوریم که این موضوعات در دست پیگیری قرار می‌گیرد. کمیسیون عمران هم در امر تولید مسکن ارزان، پیگیری‌های خود را داشته و خواهد داشت.

یزدی خواه همچنین اضافه کرد: ما به امید به خدا مصوبات مجلس را در این عرصه بازخوانی خواهیم کرد و دلایل عدم اجرای این قوانین را از سوی مجریان دولتی پیگیری می‌کنیم که برای مثال چرا در برخی موارد در مقطعی ضعیف عمل شده است. ان‌شاءالله در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم پیگیری‌های لازم را در بحث ازدواج و آمار موالید خواهیم داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سایت غنی سازی نطنز احمد متوسلیان پرونده اکبر طبری سند همکاری 25 ساله ایران و چین مجلس کمیسیون فرهنگی آمار ازدواج کاهش موالید سایت غنی سازی نطنز احمد متوسلیان پرونده اکبر طبری سند همکاری 25 ساله ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسیون فرهنگی که جز اولین واحدها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • رادان: برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • رادان: اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد