Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، کرمی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ طرح در روستا‌های استان اجرا شده است گفت: در هفته دهیاری امسال تلاش می‌کنیم باکلنگ زنی و یا بهره برداری از این طرح‌ها زمینه توسعه آن‌ها را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  تعداد روستا‌های آذربایجان شرقی را ۳۰۷۷ روستا عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۶۰ روستا خالی از سکنه، ۱۹۴۷ دهیاری دارای مجوز فعالیت، ۱۹۳۸ دهیاری فعال، ۷۶۴ روستا فاقد دهیاری و ۱۹۲۹ روستا دارای شورا است و بقیه روستا‌ها توسط فرمانداری‌ها مدیریت می‌شوند.

او همچنین از واریز اعتبار برای روستا‌های فاقد دهیاری در استان خبر داد و گفت: برای توسعه و آبادانی این روستا‌ها ۴۱ میلیارد تومان به حساب فرمانداری‌ها واریز شده است.

کرمی با اشاره به اینکه بر اساس قانون برنامه ششم باید هر سال برای ۵۰۰۰ روستا سند اشتغال تدوین شود افزود: در طول اجرای برنامه ششم توسعه در روستا‌ها باید ۲۵۰۰۰ سند اشتغال نهایی شود که متولی این موضوع سازمان برنامه وبودجه است، ولی، چون با تاخیر انجام شد دفتر امور روستایی استانداری اقدامات ابتکاری انجام داد.

او افزود: از هر شهرستان سه روستای منحصر به فرد انتخاب و در مجموع ۶۵ روستای آذربایجان شرقی برای مطالعه تعیین شده است.

کرمی با بیان اینکه در ۴ شهر مرکز عرضه محصولات روستایی راه اندازی کردیم گفت: اگر این کار در بقیه روستا‌ها هم عملی شود می‌تواند در رونق تولید و اشتغال روستایی نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از ظرفیت بالای بوم گردی برخوردار است گفت: تا به امروز بیش از ۳۰۰ مجوز بوم گردی صادر شده و با توجه به ظرفیت استان در روز‌های آینده هم انتظار می‌رود این تعداد مجوز افزایش پیدا کند.

کرمی  گفت: در طول سال‌های گذشته خدمات خوبی به روستا‌ها ارائه شده است که مهاجرت مردم را از شهر به روستا فراهم آورده است.

او گفت: هم اکنون ۱۹۶۶ روستای استان از اینترنت پرسرعت و ۶۹ درصد روستا‌ها هم از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افتتاح طرح های روستایی هفته دهیاری آذربایجان شرقی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اظهارکرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی ۸۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان افتتاح می‌شود.

سید احمد موسوی در حاشیه ورود وزیر راه و شهرسازی به تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: وزیر راه، عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی را نیز آغاز می‌کند.

وی اظهار کرد: افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت ۱۸۶۵ متر مربع و کلنگ‌زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲۵۲۴ متر مربع در شهر سهند از جمله برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

وی اظهارکرد: عملیات آماده سازی نخستین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی با مساحت ۱۵۲ هکتار در شهرستان آذرشهر نیز با حضور وزیر آغاز می‌شود.

وی گفت: فرایند آماده سازی اولین دهکده شهری استان با ظرفیت ۱۴۰۰ قطعه هم در شهرستان سراب با حضور وزیر آغاز می‌شود.

وی از بهره برداری از معابر خاکی آسفالت‌ریزی شده طرح بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر خبر داد .

وی یادآور شد: افتتاح طرح مشارکتی یک باب مجتمع تجاری در شهر جدید سهند با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع و ۳۱ باب مغازه نیز دراین سفر عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی