Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اروپا می‌خواهد از ناحیه ایران بابت عدم انحراف برنامه هسته‌ای‌اش احساس امنیت کند، گفت: دولت اجازه تمدید تحریم تسلیحاتی را ندهد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با امتداد، در رابطه با اقدامات دولت و وزارت امور خارجه در واکنش به تلاش آمریکا با همراهی اروپا جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اظهار داشت: البته این تلاش را بیشتر آمریکا و سه کشور اروپایی دنبال می‌کنند که تحریم‌های تسلیحاتی ایران همچنان استمرار پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش و فعالیت دولت باید این باشد که اجازه ندهد چنین خواسته‌ای محقق شود.

وی عنوان کرد: البته محقق شدن این خواسته نیازمند آن است که در شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌ای تصویب شود و ایران را همچنان از خرید و فروش تسلیحات ممنوع کند. به عقیده من بسیار بعید خواهد بود که چنین اتفاقی بیافتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: زیرا اولاً منافع خود کشوری مانند روسیه اقتضا نمی‌کند که چنین اتفاقی بیافتد زیرا روسیه این تصور را خواهد داشت که ایران با رفع چنین تحریمی خریدار تسلیحات روسی برای دفاع از خود خواهد بود.

مصباحی مقدم تصریح کرد: علاوه بر این، این نقض قطعنامه قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد برجام است و نشان می‌دهد که هم روسیه و هم چین مخالف این هستند که این قطعنامه نقض شود و علی‌القاعده یکی یا هر دوی این کشورها چنین پیش‌نویسی را وتو خواهند کرد و نمی‌گذارند مبدل به قطعنامه شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که تلاش دیپلماتیک کشور باید بر این مبنا باشد که هرگز نگذارد اتفاق تازه‌ای علیه فعالیت‌های ایران رخ دهد؛ از جمله استمرار تحریم تسلیحاتی ایران به معنای خرید و فروش سلاح. اگر خرید و فروش سلاح برای ایران آزاد شود ایران هم می‌تواند از تسلیحات پیشرفته کشورهایی مانند روسیه استفاده کند و هم می‌تواند سلاح خود را آزادانه به کشورهایی که متقاضی هستند و کارآمدی سلاح ایران را تجربه کرده‌اند و متوجه شدند را صادر کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: تصور نمی‌کنم اروپایی‌ها موضعی که اکنون دارند که از یک طرف می‌خواهند برجام را حفظ کنند و از طرف دیگر به تعهداتشان در برجام عمل نمی‌کنند را تغییر دهند. آنها با چنین موضعی می‌توانند از منافع برجام به این معنا که می‌توانند از ناحیه ایران بابت عدم انحراف برنامه هسته‌ای‌اش احساس امنیت کنند و به سمت تولید تسلیحات اتمی نروند، اطمینان خاطر داشته باشند.

مصباحی مقدم در پایان بیان کرد: از طرف دیگر آنها هیچگونه هزینه‌ای در برجام به نفع ایران پرداخت نکرده و به تعهدات خود نیز عمل نکردند. به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها در این قضیه تغییر موضع نخواهند داد. گرچه ایران نباید به همین مقدار که از برجام عقب‌نشینی کرده است اکتفا کند زیرا این رفتار هیچگونه بازدارندگی ندارد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تحریم تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!

بلاروس اجازه پخش دیدارهای جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ بدون نیاز به دریافت مجوز اتحادیه فوتبال این قاره (یوفا) را داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت اطلاع‌رسانی بلاروس با قطعنامه شماره 6 خود فهرست دارندگان حق پخش و چاپ را اضافه کرد که محتوای آنها بدون کسب اجازه قابل استفاده است.

اظهارات غیرمنتظره رئیس یوفا درباره روسیه

بر اساس این سند، فهرست دارندگان حقوق تعریف شده برای سال 2024 که ساکن کشورهای «غیر دوست» هستند و استفاده از محتوای خود را در بلاروس ممنوع کرده یا رضایت نداده‌اند، گسترش یافته است. اکنون اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به این فهرست اضافه شد و پخش دیدارهای یورو 2024 بدون موافقت این اتحادیه در بلاروس مجاز است.

هفدمین دوره جام ملت‌های اروپا از 25 خرداد با حضور 24 به میزبانی آلمان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم