Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا گفت این کشور هرگز کاهش موارد ابتلا را آنطور که انتظار می‌رفت تجربه نکرده و بنابراین همچنان به شدت با موج اول این بیماری درگیر است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی فائوچی» متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت این کشور همچنان تا زانو درگیر موج اول بحران کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این اظهارات را در حالی بیان کرد که طبق آمار روزنامه «نیویورک تایمز»، آمار فوتی‌های آمریکا از ۱۳۰ هزار نفر عبور کرده و مواد ابتلا هم به حدود ۳ میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که ایالت‌های تگزاس و آیداهو هم به لحاظ تعداد ابتلای روزانه رکوردشکنی کردند.

فائوچی گفت در هفته گذشته چندین بار رکورد ابتلای روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر در آمریکا به ثبت رسید که وضعیتی جدی است و باید فوراً به آن رسیدگی شود. او این صحبت‌ها را در گفت‌وگو با «فرنسیس کولینز» مدیر انستیتوی ملی بهداشت آمریکا بیان کرد که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

این دو دانشمند در حال صحبت در خصوص پیشرفت‌های انجام شده در مسیر ساخت واکسن بودند که گفت‌وگوهایشان به این سمت کشیده شد که آیا افزایش سریع موارد ابتلا مربوط به موج دوم شیوع است. فائوچی گفت که موارد ابتلا هرگز در آمریکا آنطور که انتظارش می‌رفت پایین نیامده و بنابراین این کشور همچنان درگیر موج اول است.

وی از کسانی که در حال تماشای این گفت‌وگو بودند خواست از آن جا که موارد جدید ابتلا به دورهمی‌های بزرگ در فضاهای بسته مرتبط می‌شود، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.  

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا اخیراً در یکی از کمیته‌های سنا در خصوص تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا هشدار داده و گفته بود در صورتیکه آمریکا شیوع کرونا را کنترل نکند، تعداد آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی در این جلسه تصریح کرد: «روشن است که ما هم‌اکنون کنترل کامل (بر کرونا) نداریم. من بسیار نگرانم زیرا اوضاع احتمالاً خیلی بد شود».

در ۵ روز اول ماه جاری (جولای)، آمریکا ۳ رکورد ابتلای روزانه را گزارش کرد. ۱۴ ایالت بالاترین رقم ابتلای روزانه را ثبت کردند و در مجموع بیش از ۲۵۰ هزار مورد جدید ابتلا در کل آمریکا به ثبت رسید.

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۸ نفر جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۱۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ هزار و ۱۳۱ مورد جدید به مبتلایان به «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا افزوده شد و شمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا به دو میلیون و ۹۳۵ هزار و ۷۱۶ نفر رسید.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را سه میلیون و ۴۰ هزار و ۸۳۳ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۳۲ هزار و ۹۷۹ نفر گزارش کرده است. نیویورک با ۴۲۲ هزار و ۴۳۳ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۲۶۷ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

بنابر گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۱۱ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۲۵۹ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۵۳۷ هزار و ۴۸۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و ۶ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا بحران کرونا ایالات متحده آمریکا ابتلای روزانه موج اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • عبور از دیوار چین: ستاره چینی برابر نوشاد زانو زد
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان برابر نوشاد عالمیان زانو زد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت