Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:15:27 GMT

بازی رومیزی «گنجیشکک» تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۶۷۶

بازی رومیزی «گنجیشکک» تولید می‌شود

بازی کارتی «گنجیشکک اشی‌مشی» با اقتباس از ادبیات فولکلور استان فارس، طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۱۰ بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی و ادبیات معاصر از مجموعه «میز بازی ایرانی» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازی کارتی «گنجشیکک اشی‌مشی» یکی از بازی‌های این مجموعه است که با اقتباس از ادبیات فولکور استان فارس و بر اساس داستانی با همین نام از سوی علی شیرکرمی طراحی شده است.


شیرکرمی در مورد این بازی کارتی توضیح داد: این سرگرمی از نوع بازی‌های دورهمی هست و بازیکنان در این بازی باید بتوانند رنگ‌های مختلفی که گنجشکک‌ها روی مهره‌ها دارند را زودتر از بقیه پیدا کنند و به‌عنوان امتیاز جلوی خود قرار دهند. در این سرگرمی قوه تمیز رنگ و نوشته در کودکان تقویت می‌شود. همچنین این سرگرمی باعث بهبود سرعت عمل بازیکنان نیز می‌شود.


وی در مورد داستان‌هایی که بازی‌ بر اساس آن طراحی می‌شود؛ گفت: هر چه‌قدر داستان، فضاسازی بهتر و گویاتری داشته باشد و شخصیت‌های درون آن به خوبی تعریف شده باشد، دسترسی بیشتری برای طراحی و پرداخت بازی به طراح می‌دهد.

این طراح بازی، یکی از دلایل اصلی نپرداختن به ظرفیت‌های ادبی در طراحی سرگرمی‌ها را ضعف در ترویج ادبیات غنی کشور و عدم تهیه و تولید محتوای مناسب برای جامعه کودکان امروز دانست و گفت: زمانی که این داستان‌ها و روایت‌ها حتی در کتاب‌های ادبیات مدارس و یا کتاب‌های موجود در بازار به خوبی ارائه نمی‌شود، به‌طور طبیعی اقدام به طراحی سرگرمی با الهام از ادبیات فارسی نیز با مشکلاتی مواجه می‌شود.


طراح بازی کارتی «اشی‌مشی» با بیان این‌که کیفیت، عامل تعیین کننده‌ای در بازار سرگرمی و محصولات فرهنگی است، افزود: حفظ کیفیت محصول در کنار یک ایده خوب می‌تواند عامل مهمی در موفقیت یک سرگرمی ایرانی باشد.


به گفته شیرکرمی، صنعت بازی و اسباب‌بازی در سال‌های گذشته در کشور ما رشد خوبی کرده و امروز شاهد تولید سرگرمی‌هایی هستیم که از نظر کیفیت و سلیقه‌ی مخاطب در سطح جهانی طراحی و تولید شده‌اند. اما این صنعت هنوز جوان است و به‌طور طبیعی نوسانات اقتصادی، برخی از تولیدکنندگان را که تازه وارد این بازار شده‌اند را با چالش روبرو کرده است.


وی با اشاره به این‌که آینده این صنعت روشن و امیدوار کننده است، اضافه کرد: با اقدام‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری جشنواره‌های اسباب‌بازی و رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی داشته است؛ سطح ذهنی طراحان و تولیدکنندگان را بسیار ارتقا داده و در پنج سال آینده بازی‌های رومیزی و دیگر سرگرمی‌های ایرانی در بازارهای جهانی نیز خواهند درخشید.


یادآوری می‌شود، بازی کارتی «گنجشکک اشی‌مشی» برای کودکان بالای هفت سال طراحی شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازی کارتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازی کارتی اشی مشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر نظم آبادی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی، درخصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد:  این دستگاه که نمونه داخلی مشابهی ندارد، جایگزین پنج یا شش دستگاه مجزا شده و ضمن صرفه‌جویی در فضای اشغال شده، فرآیند تست را نیز به طور قابل توجهی تسریع می‌بخشد.

وی اشاره کرد: فعالیت اصلی این شرکت که در شهرستان اراک واقع شده است، تولید تجهیزات کارگاهی و تمام ماشین‌آلات خطوط تولید است. تخصص ما به طور خاص در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات تست و آزمون خطوط تولید می‌باشد. با تلاش و پشتکار پرسنل این شرکت، دو دستگاه تست اصطکاک و تست میرایی از صفر تا صد طراحی و تولید شده است. این دو دستگاه موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان نیز شده‌اند.

نظم آبادی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: شرکت ما در سال گذشته با بررسی نیازهای بازار، دو دستگاه جدید به نام‌های هات‌اسپینینگ و مولتی‌تست را طراحی و تولید کرد.

وی گفت: دستگاه هات‌اسپینینگ در اکثر صنایع کاربرد دارد و برای بستن ته لوله با استفاده از تکنولوژی گرم‌کردن و فشار به کار می‌رود. این دستگاه از فناوری بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد و نمونه داخلی مشابه ندارد، اما نمونه‌های چینی آن در بازار موجود است. واحد طراحی شرکت ما این دستگاه را به طور مهندسی معکوس طراحی کرده و سال گذشته نمونه آزمایشگاهی آن را تکمیل نموده است.

وی افزود: در حال حاضر یک دستگاه از این محصول برای ارائه به کارخانه‌های صنعتی آماده شده است. تولید این دستگاه، یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت ما به شمار می‌رود و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، مزیت قیمت تمام شده مقرون به صرفه را نیز برای کارخانه‌های صنعتی به همراه دارد.

نظم‌آبادی تصریح کرد: دستگاه مولتی‌تست نیز از دیگر ابتکارات شرکت ما است که از صفر تا صد توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است. این دستگاه نمونه داخلی مشابه ندارد و ترکیبی از چند دستگاه است که در خط تولید کمک فنر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره کاربردهای این دستگاه تستر، گفت:با استفاده از این دستگاه، تست‌های میرایی، اصطکاک، حرارت بالا و پایین در یک دستگاه انجام می‌شود. دستگاه مولتی‌تست، کاربردی و ایده آل برای مراکزی است که در زمینه تولید کمک فنر فعالیت می‌کنند. نمونه آزمایشگاهی این دستگاه تولید شده و در حال حاضر آماده ارائه به مشتریان است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش