Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@07:46:52 GMT

دشواری خانواده‌های ایزدی در بازگشت به وطن

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۸۸۳

دشواری خانواده‌های ایزدی در بازگشت به وطن

بسیاری از آنها شغل و و کمک های خود را از طرف اهدا کنندگان در شاریا ، جایی که از زمان فرار از سنجار در سال ۲۰۱۴ زندگی می کردند ، از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، صدها خانواده ایزدی که سالها پیش از زادگاهشان در سنجار در شمال عراق رانده شده اند ، اکنون در حال بازگشت هستند ولی کمترین امکانات را در این شهر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بسیاری از آنها شغل و و کمک های خود را از طرف اهدا کنندگان در شاریا ، جایی که از زمان فرار از سنجار در سال 2014 زندگی می کردند ، از دست داده اند.

 

«مهما خلیل» ، شهردار سابق سنجار می گوید: بیش از 1200 خانواده آواره از ماه ژوئن از خانه های موقتی خود به سنجار بازگشتند ولی امکانات لازم برای ادامه زندگی ندارند.

 

در سال 2014 بیشتر خانواده های ایزدی توسط داعش مورد حمله قرار گرفتند و از خانه های خود آواره شدند. داعش بسیاری از زنان ایزدی را به بردگی جنسی گرفته بود.

 

با وجود ویرانی هایی که باعث می شود این شهر هنوز هم تا حد زیادی برای سکونت مناسب نباشد ، اعضای این اقلیت باستانی احساس می کنند که چاره دیگری ندارند.

 

شیوع ویروس کرونا بحران اقتصادی عراق را بدتر کرده است و قیمت نفت را در کشوری پایین آورده است.

 

دلیل دیگر بازگشت آنها محدودیت سفر داخلی بین کردستان نیمه خودمختار و مناطق همسایه عراق بود که از ماه مارس برای جلوگیری از شیوع ویروس اعمال شد.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایزدی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که برای اولین بار از خاک عراق یک هدف حیاتی در تل آویو را مورد قرار داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (جمعه) از حمله موشکی به تل آویو و بئر السبع خبر داد و در بیانیه‌ای گفت که برای اولین بار از خاک عراق تل آویو را هدف قرار داده است.

طبق اطلاعیه مقاومت اسلامی عراق، در این حمله از موشک‌های کروز «الارقب» استفاده شده و مرکز اطلاعاتی «گیلوت» در تل‌آویو که متعلق به موساد است هدف قرار گرفته است.

در بئر السبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی نیز مقر اطلاعاتی «آبراهام» مورد هدف مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • فیلم/جاری‌شدن سیل در سلیمانیه عراق
  • برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • پیکر معلم شهید حجت‌اله یوسفیه پس از ۳۹ سال به ایران بازگشت
  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد