Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور عراق از تشکیل کمیته‌ای عالی رتبه برای تحقیق درخصوص ترور کارشناس امنیتی برجسته عراقی در مقابل خانه‌اش در بغداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی ترور هشام الهاشمی، کارشناس امور امنیتی عراق به دست افراد ناشناس در منطقه زیونه در بغداد و در چارچوب پیگیری تحقیقات‌ها جهت اطلاع از ابهامات این  جنایت و محاکمه عاملان آن، عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق دستور تشکیل کمیته تحقیقات جهت بازداشت جنایت کاران را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: الغانمی همچنین دستور تشکیل شورای تحقیقات جهت انجام بازرسی‌ها در مورد یگان امنیتی که مسئولیت کنترل مکان وقوع حادثه را داشت، داده است.

طبق این بیانیه، وزارت کشور دستوراتی را به تمامی یگان‌ها و ایست‌های بازرسی جهت تفتیش افراد موتورسوار و اتخاذ تدابیر قانونی در حق آنها و بازداشتشان و توقیف موتور در صورت حمل سلاح داده است.

از سوی دیگر، شورای عالی قضائی در عراق اعلام کرد که هیات تحقیقات قضائی از سه قاضی و یک عضو دادستانی کل برای تحقیق درخصوص جرایم ترورها در بغداد، پایتخت و سایر استان‌ها تشکیل شده است.

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیات تحقیقات با هماهنگی با وزارت کشور فعالیت خواهد کرد.

تشکیل هیات تحقیقات پس از آن صورت گرفت که افراد مسلح ناشناس که سوار بر موتور سیکلت بودند، هشام الهاشمی، کارشناس امور امنیتی و استراتژیک عراق را در محله زیونه در شرق بغداد در شب گذشته ترور کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترور هشام الهاشمی عراق وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه، تیمور ولادیمیروویچ ایوانوف، معاون وزیر دفاع این کشور به ظن دریافت رشوه بازداشت شده است.

در بیانیه کمیته تحقیقات روسیه آمده است که ایوانوف، ذیل بند ۶ ماده ۲۹۰ جرایم کیفری روسیه (رشوه‌خواری) بازداشت شده است.

این کمیته جزئیات دیگری از بازداشت ایوانوف و پرونده مربوطه ارائه نکرده است.

کد خبر 6087234

دیگر خبرها

  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم